♦ De la preluarea de către eMAG în 2019, platforma Tazz a acumulat pierderi nete de 324 milioane de lei. În primul semestru din acest an afacerile Tazz crescuseră cu 24%.
Grupul eMAG, unul dintre cei mai mari jucători din industria de comerţ electronic din regiune, a vândut platforma online de livrări Tazz - business în care intrase în urmă cu cinci ani - către unul dintre cei mai mari jucători europeni din industrie - finlandezii de la Wolt, cu operaţiuni în mai multe ţări din regiune, în cadrul unei tranzacţii ale cărei detalii financiare nu au fost publicate.
„Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare din România, parte a grupului eMAG, anunţă încheierea unui contract privind achiziţia părţilor sale sociale de către Wolt, o platformă de comerţ local de origine finlandeză cu operaţiuni în 28 de ţări. Tranzacţia este de aşteptat să se finalizeze în următoarele luni, în urma îndeplinirii condiţiilor obişnuite de închidere şi a obţinerii aprobărilor legale din partea autorităţilor relevante. Cu o echipă de peste 12.000 de persoane, Wolt este deţinută de compania DoorDash din Statele Unite ale Americii“, au anunţat luni cele două companii.
Grupul eMAG a fost asistat de Filip & Company în tranzacţie.
eMAG a intrat în acţionariatul HCL Online Advertising, compania care administrează Tazz, în 2019, cu un pachet iniţial de 54%. Ulterior, compania a devenit Tazz, iar eMAG şi-a mărit participaţia gradual până la aproape 100%, un mic pachet de 1-2% din acţiuni fiind deţinut de Alin Şerban, unul dintre fondatori, care a rămas CEO al Tazz.