Business Hi-Tech
Vânzările de tablete au scăzut anul trecut cu peste 20%, la 550.000 unităţi
Vânzările efective de tablete pe plan local (care au ajuns la utilizatori) au înregistrat anul trecut o scădere substanţială de peste 20%, ajungând astfel la circa 550.000 de unităţi, în timp ce comenzile plasate de producători s-au situat la aproximativ 700.000 unităţi, conform datelor companiilor de cercetare de piaţă.
„Piaţa de tablete a scăzut mult anul trecut, mai mult decât se aştepta – cu circa 20%. Era normal fiindcă piaţa ajunsese saturată. Utilizatorii au realizat că dispozitivul are funcţionalitate limitată faţă de un PC, plus că durata de înlocuire a tabletei este foarte mare – de circa 5 ani. Au ieşit de asemenea de pe piaţă şi branduri locale”, a declarat Aurel Neţin, country manager al Lenovo România. Pentru compania chineză, cunoscută ca liderul pieţei de PC-uri, atât la nivel global, cât şi local, tabletele având a doua cea mai mare contribuţie la generarea afacerilor din România.
Cel mai mare jucător de pe piaţa locală de tablete este compania americană Apple, cu o cotă de peste 38% în decembrie anul trecut, potrivit datelor statcounter.com. Pe locul al doilea se află gigantul sud-coreean Samsung, acesta deţinând circa 30% din vânzările de tablete realizate pe plan local. Podiumul este completat de o serie de branduri locale sau de categorie „B” sau „C” care fac volume mari în zona „entry-level” – preţuri sub 300 lei.
Cel mai popular brand local de tablete este Allview – brand operat de compania braşoveană Visual Fan, care activează atât pe piaţa de smartphone-uri, cât şi de dispozitive smarthome. Printre brandurile autohtone de tablete se numără de asemenea Evolio şi E-Boda. „În ultimul trimestru al anului trecut Lenovo s-a clasat pe locul întâi”, a menţionat Neţin.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
Finanţele ţării la două luni: deraiază cheltuielile cu salariile bugetarilor, bunuri şi servicii şi plăţile de capital
-
Guvernul de la Chişinău vrea sursele de capital pe care le are România. Dorin Recean, premier: Pilonul II şi Pilonul III de pensii alimentează piaţa
-
Cine sunt primii antreprenori care fac investiţii cu fonduri din Tranziţie Justă?
-
Radu Mustaţă, Marsh: Focusul României trebuie să fie pe proiectele mari, strategice. Planul ambiţios pe care România îl are în nuclear este foarte aliniat cu tot ce se înâmplă în jurul nostru
-
Călin Costinaş, Profi: Preţurile la alimente au început să scadă. De la începutul anului, la produsele fresh şi ultrafresh vedem deflaţie
-
Dunca Expediţii: Vedem scădere în mai multe sectoare. Avem doar două-trei camioane săptămânal cu inputuri pentru agricultură, faţă de 10-15 camioane în T1/2023
-
ZF Deschiderea de astăzi la Bursă. Corneliu Perianu, iPensii: Ne-am propus să democratizăm şi să digitalizăm procesul de aderare la un fond de pensii facultative Pilonul III în România
-
Dan Bădin, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România: Investiţiile în energie – favorizate de context, frânate de fiscalitate
-
ZF Investiţi în România! Andrei Timofte, Transilvania Construcţii: În următorii 5 ani vrem să ne dublăm portofoliul de industrial şi să ajungem la 500.000 mp de spaţii logistice şi industriale
-
ELI Parks dezvoltă pentru RetuRO centrul logistic regional din Ploieşti, de 6.200 mp
-
Azi are loc conferinţa ZF HR Trends 2024: „Viitorul resurselor umane, sub presiunea transformărilor”. Piaţa muncii, sub lupă: managerii, directorii de resurse umane, trainerii, consultanţii şi headhunterii discută cele mai importante tendinţe din piaţa resurselor umane
-
ZF Economia verde. Daniela Rusu, Precious Circuit, brand de accesorii care reciclează deşeuri electronice: „Am vrut să fim o portavoce pentru promovarea ideii de sustenabilitate, să transmitem un mesaj privind nevoia de a fi mai atenţi la mediul din jur“
-
Afaceri de la Zero. Geanina Manea pariază pe sucurile naturale presate la rece U LAV şi vrea să le listeze în băcănii
-
Mark Beacom, CEO Black Sea Oil & Gas: Încercăm să luăm decizia de investiţii pentru parcul solar anul acesta şi ne uităm la biogaz ca la o activitate separată de proiectul Midia din Marea Neagră
-
ZF 15 minute cu un antreprenor. Raluca Voicu, Franchwise: Tot mai multe companii antreprenoriale îşi doresc extinderea în afara ţării. Un proiect de dezvoltare în franciză dincolo de graniţe durează între 12 şi 18 luni
-
Best of ZF Power Summit 2024. Giles Dickson, WindEurope: Abia am ieşit din îngrozitoarea dependenţă de gazul rusesc, hai să nu intrăm într-una similară cu China. Putem construi proiectele eoliene cu echipamente europene, iar băncile trebuie să susţină acest interes.