Vânzările Nokia au scăzut cu 20% în trimestrul al doilea, la 7,5 mld. euro, iar pierderile companiei au urcat de trei ori, la 1,41 mld. euro, însă livrările smartphone-ului vârf de gamă au depăşit estimările analiştilor, a anunţat joi compania. Vânzările Nokia au coborât de la 9,2 mld. euro în perioada similară a anului trecut. Producătorul de telefoane a avut o pierdere de 1,41 mld. euro în trimestrul al doilea, faţă de un rezultat negativ de 368 mi. euro în perioada corespunzătoare a anului trecut.
Compania a consumat în cele trei luni aproape 700 milioane euro din rezervele de lichidităţi, care au scăzut cu 14% faţă de primul trimestru, la 4,2 mld. euro, în urcare cu 8% din iunie 2011. Lumia 900 (foto), vârful de gamă al Nokia, s-a vândut în 4 milioane de exemplare în trimestrul al doilea. Ratingul de credit al Nokia a fost retrogradat la "junk" - categoria inveestiţiilor cu caracter speculativ - de către cele trei mari agenţii de evaluare financiară.
Compania notează că pierderile vor continua în acelaşi ritm şi în trimestrul al treilea. Directorul general, Stephen Elop, aflat în funcţie din 2010, a anunţat peste 20.000 de concedieri şi a închis mai multe fabrici şi centre de cercetare-dezvoltare. Nokia a închis şi divizia de cercetare şi fabrica din România ca parte a procesului de restructurare. Acţiunile Nokia au crescut joi la Helsinki cu 8,2%, potrivit Bloomberg.
Capitalizarea companiei a coborât cu 64% de la începutul anului şi a atins miercuri cel mai redus nivel din 1994. Valoarea de piaţă a companiei a scăzut cu 95 miliarde euro de la lansarea primului model iPhone, în 2007, şi se plasează acum la mai puţin de 6 miliarde euro.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels