Business Hi-Tech

Venituri de 1 mil. euro într-un an pentru magazinul online Fish to Door

Venituri de 1 mil. euro într-un an pentru magazinul online Fish to Door

Autor: Ioana Nita

18.06.2021, 14:00 314

Platforma online www.fishtodoor.ro, lansată în mai 2020 de către antreprenorul Paul Nicolau, care deţine şi restaurantul Taverna Racilor din Bucureşti, a generat venituri de un milion de euro într-un an de funcţionare, înregistrând în total peste 22.000 de comenzi online pentru peşte şi fructe de mare.

„În primul an am trecut uşor peste 1 milion de euro încasări, având peste 22.000 de comenzi, cu un coş mediu de 47 de euro şi 3 produse diferite. De curând am început cu secţiunea de abonament, a început ezitant, clienţii nu au reacţionat prea bine, dar de 2 luni a explodat! Acum avem 2.500 de abonaţi recurenţi, ceea ce pentru noi este o super performanţă. Un abonament costă doar 10 lei pe lună. Prin intermediul acestuia clientul beneficiază de un discount de 25% pentru toate achiziţiile din acea lună“, a declarat Paul Nicolau, fondatorul Fish to Door. 

„Unul dintre obiectivele noastre principale pentru al doilea an este creşterea numărului de abonaţi şi numărului de comenzi livrate: 10.000 de abonaţi recurenţi şi 60.000 de comenzi” El a pornit proiectul cu o investiţie iniţială de 80.000 euro, produsele comercializate fiind originare din Spania, Italia, Grecia, Maroc, Ecuador, Cuba, Indonesia, Maroc şi Senegal. În topul preferinţelor românilor se află creveţii, scoicile, caracatiţa, calamarii şi peştele din Marea Neagră, iar oraşele fruntaşe în achiziţia de fructe de mare sunt Bucureşti, Cluj, Iasi, Constanţa, Timişoara şi Galaţi.

„Proiectul Fish to Door a început odată cu dorinţa mea de a găsi o modalitate prin care peştele şi fructele de mare pe care le comercializam doar în depozitul meu din Giurgiu să ajungă cât mai uşor în casele românilor. O platformă online a fost cea mai la îndemână soluţie în a face cunoscute produsele noastre şi astfel a luat naştere Fish to Door. Iar soluţia de a trimite produsele perisabile într-o cutie termoizolantă, ce menţine produsele în condiţii optime, a fost cheia reuşitei mele. Totul este foarte bine optimizat şi cu doar 4 angajaţi reuşim să împachetăm până la 300 de comenzi într-o zi”, a precizat el.

Preţurile produselor comercializate în magazinul online Fish to Door sunt mai mici decât cele din hypermarket-uri, susţine antreprenorul.
„Consumatorul român este un consumator novice deoarece se află la început în privinţa consumului de fructe de mare. Noi, ca popor, nu avem o cultură în a consuma fructe de mare. Am putea spune că o avem doar în consumul de peşte de apă dulce, autohton. România este o piaţă imensă pentru peşte şi fructe de mare. Sunt milioane de români care nici măcar nu au gustat vreodată fructele de mare sau peştele oceanic! Românul este în schimb curios şi deschis la nou, vrea sa încerce, ceea ce mă motivează să dezvolt şi mai mult proiectul Fish to Door. Fiind direct importator de peşte si fructe de mare, am acces la preţuri competitive în piaţa de distribuitori din România. Preţurile produselor de pe www.fishtodoor.ro sunt în medie cu 30-40% mai mici ca ale oricărui competitor din piaţă, competitorii mei direcţi fiind hypermarketurile.”
Pentru perioada următoare, Paul Nicolau şi-a propus să crească numărul de abonaţi ai platformei Fish to Door şi să îşi extindă businessul şi în afara României, prima ţară vizată fiind Bulgaria, în condiţiile în care depozitul se află în Giurgiu, aproape de graniţa cu ţara vecină.

„Am primit solicitări din străinătate şi în curând vom livra şi acolo. Aşadar, un alt obiectiv pe care ni l-am propus este internaţionalizarea platformei Fish to Door, iar prima ţară în care ne vom extinde şi în care vom livra produsele noastre este Bulgaria. Ca şi masterplan, vizez la expansiunea europeană şi cooptarea brandului Fish to Door de către un fond de investiţii pentru internaţionalizare”, a menţionat Paul Nicolau.

AFACERI DE LA ZERO