Business Hi-Tech

Veniturile consolidate ale grupului Telekom Romania în T2 2019 au fost de 231mil.euro, în scădere cu 2,8%

Veniturile consolidate ale grupului Telekom Romania în...

Autor: Roxana Rosu

08.08.2019, 13:25 339

Veniturile consolidate ale grupului Telekom Romania în T2 2019 au fost de 231,2 milioane de euro, în scădere cu 2,8% faţă de perioada similară a anului trecut, influenţate şi de venituri mai mici provenite din vânzarea de telefoane mobile, în timp ce numărul total de clienţi s-a diminuat cu 4,9%, la 4,5 milioane, conform datelor publicate astăzi de OTE Group.

Faţă de T1/2019, veniturile au marcat o creştere de  6,7%.

Veniturile din serviciile fixe au fost de 59,3 milioane euro, în scădere cu 5,3% faţă de perioada similară a anului trecut, în special ca urmare a veniturilor mai mici din voce fixă, în timp ce veniturile din TV şi broadband au revenit pe creştere după mai multe trimestre.

În plus, veniturile din serviciile fixe au crescut cu 2,6% faţă de primul trimestru al acestui an, după doi ani de scăderi trimestriale successive.

Veniturile din serviciile convergente fix-mobil au avansat cu 30,2% de la un an la altul, pe fondul creşterii numărului de utilizatori pentru acest segment, cu 34,4%, ajungând la 802.500 de clienţi la sfârşitul celui de-al doilea trimestru al acestui an.

Telekom are 2,1 milioane utilizatori ai serviciilor de voce fixă (inclusiv FMC), în creştere cu 0,9% faţă de perioada similară a anului trecut.

Potrivit companiei, creşterea bazei de clienţi pentru serviciile integrate fix-mobil a compensat declinul continuu al numărului de abonaţi pentru serviciile tradiţionale de voce fixă.

Numărul de clienţi pentru serviciile de televiziune a ajuns la 1,4 milioane, în scădere cu 5,7% faţă de perioada similară a anului trecut, în principal pe fondul declinului tehnologiei DTH (Direct to Home).

În acelaşi timp, segmentul de Internet TV (IPTV) a înregistrat un avans de 15% al numărului de clienţi.

În trimestrul doi al anului curent, Telekom Romania a înregistrat 1,1 milioane de clienţi pentru serviciile broadband (fix şi mobil) pentru operaţiunile fixe, în scădere cu 5,9% faţă de acelaşi trimestru al anului trecut.

La 30 iunie 2019, baza totală de clienţi a Telekom Romania Mobile era de 4,5 milioane, în scădere cu 4,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Din baza totală de clienţi, segmentul postpaid reprezintă 35%.

 Veniturile din servicii mobile au scăzut cu 4,4%, până la 78,8 milioane de euro, în principal ca efect al impactului tranziţiei platformelor IT reflectat în trimestrul patru 2018, care a condus la un număr de deconectări în a doua parte a anului

EBITDA ajustată înainte de IFRS 16 a scăzut cu 20,1% în T2 2019, până la 29,8 milioane de euro, reflectând în principal veniturile mai scăzute din servicii fixe şi mobile.

“În trimestrul doi al acestui an, vedem rezultate pozitive pentru principalii piloni ai strategiei noastre comerciale. Vedem o creştere susţinută a ofertelor convergente fix-mobil, atât în ceea ce priveşte numărul de clienţi, cât şi contribuţia la veniturile segmentului de servicii fixe. În plus, vedem consolidarea pe segmentul mobil, reflectată într-o bază mai sănătoasă de clienţi pentru serviciile mobile, precum şi în satisfacţia clienţilor pentru ofertele noastre mobile. Avem în continuare o poziţie bună în ceea ce priveşte percepţia de brand, fiind brandul numărul doi în preferinţele clienţilor pe toate segmentele de servicii – mobil, servicii integrate, TV şi broadband. Numărul clienţilor care beneficiază de tehnologia FTTH continuă să crească, cu o rată anuală de 14%. În acelaşi timp, continuăm să ne îmbunătăţim eficienţa operaţională, prin îmbunătăţirea fluxului de numerar, necesar pentru a asigura creşterea pe mai departe”,  a declarat Nicolas Mahler, Director Executiv Financiar, Telekom Romania.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO