Business Hi-Tech

Veniturile UPC au crescut cu 1,3% în trim. II

Veniturile UPC au crescut cu 1,3% în trim. II
22.08.2010, 23:59 43

UPC, numărul doi pe piaţa locală de servicii TV, a înregistratvenituri de 30,8 mil. euro în al doilea trimestru din acest an, încreştere (în euro) cu 1,32% faţă de aceeaşi perioadă a anuluitrecut, potrivit rezultatelor financiare publicate de companiaamericană Liberty Global (LGI), proprietarul operatorului. În primajumătate a anului, compania a înregistrat venituri de 62,3 mil.euro, în creştere (în euro) cu 2,3%, faţă de anul precedent.
Deşi UPC este una dintre puţinele companii telecom importante dinRomânia care a înregistrat creşteri ale veniturilor pe fondul uneipieţe în declin, raportul financiar al LGI pune accent pecondiţiile dificile de operare de pe piaţa locală, în contextul încare subsidiara sa din România a continuat să piardă abonaţi în aldoilea trimestru, pe fondul competiţiei dure pe clienţi cu rivalica RCS&RDS şi Romtelecom (NextGen).
"În România, competiţia a contribuit la scăderi organice alenumărului de clienţi pe servicii video, internet şi telefonie.Scă­derea numărului de clienţi pe serviciile video este în mareparte determinată de migrarea către com­petitori a unor clienţi aiserviciilor de cablu analogic cărora le expiraseră contractele deservicii", potrivit datelor din raport.
Documentul nu detaliază motivele care au dus, totuşi, la creştereaveniturilor UPC România, însă o parte dintre acestea pot fi dedusedin schimbările din structura bazei de clienţi a companiei. Unuldintre motive este creşterea numărului de abonaţi la servicii maiscumpe, precum recorderul digital (DVR) sau televiziunea HD, careau fost lansate după ce compania a investit câteva zeci de milioanede euro în reţea. Un client UPC care cumpără cele mai scumpepachete video ale UPC, la care adaugă şi DVR-ul şi televiziunea HDaduce operatorului aceleaşi venituri cât patru utilizatori de cabluanalogic.
Pentru a putea câştiga mai mulţi clienţi de acest tip, compania aanunţat că grosul investiţiilor de 30 mil. euro din acest an vor ficoncentrate pe îmbunătăţirea performan­ţelor reţelei.
Operatorul nu a comunicat care este stadiul investiţiilor, însă,potrivit rapoartelor LGI, în al doilea trimestru din 2010 UPC amărit puternic numărul de gospodării acoperite de reţeaua de cabludigital. "Oferta de cablu digital a UPC, care include până la 113posturi TV, este disponibilă pentru aproape 76% dintre gospodăriileacoperite de reţeaua UPC", potrivit sursei citate. La fineleprimului trimestru, doar 50% dintre gospodăriile acoperite dereţeaua UPC aveau acces la serviciile de cablu digital. Reţeaua UPCacoperă aproximativ două milioane de gospodării. Clienţiiserviciilor de cablu analogic pot vizualiza cel mult 56 de posturiTV. În ceea ce priveşte evoluţia afacerilor UPC România în perioadaurmătoare, raportul LGI notează că perspectivele rămân dificile, încontextul în care pe fondul unei competiţii puternice "un numărsemnificativ de contracte" pentru serviciile video vor expira pânăla finele lui iunie 2011. LGI notează şi potenţialele efectenegative ale unei legi promovate de senatorul PD-L Iulian Urbancare le oferă clienţilor, în anumite condiţii, posibilitatea de arupe contractele înainte de perioada minimă agreată fără a plătipenalităţi.
De asemenea, LGI avertizează că majorarea TVA din România ar puteaface mai dificilă "menţinerea sau creşterea nivelului veniturilormedii pe utilizator din România".
Cel mai mare jucător de pe piaţa locală TV este RCS&RDS, cuaproximativ 2,7 milioane de clienţi. Numărul trei pe piaţă esteRomtelecom.
adrian.seceleanu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO