Business Hi-Tech

Veniturile UPC România au crescut în lei cu 3% în 2012, la 450 mil. lei

Veniturile UPC România au crescut în lei cu 3% în 2012, la 450 mil. lei

Autor: Adrian Seceleanu

14.02.2013, 12:33 666

UPC, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de comunicaţii, a înregistrat anul trecut afaceri de 450 mil. lei, în creştere cu 3% faţă de anul precedent, a anunţat operatorul.

"UPC România a înregistrat o creştere a veniturilor în lei. În ceea ce priveşte veniturile în T4 2012, acestea sunt de aproape 115 milioane RON, comparativ cu aproape 111 milioane RON în T4 2011. Dacă ne referim la veniturile pe întreg anul 2012, acestea sunt de peste 450 milioane RON, în creştere faţã de 437 milioane RON în anul 2011. Ritmul crescut de migrare a clienţilor la serviciul de televiziune digitalã, creşterile pe segmentele de internet şi VAS-uri (servicii cu valoare adaugatã) au condus la înregistrarea unei creşteri a veniturilor în lei de 3,4% în T4 2012 comparativ cu T4 2011, respectiv de 3,1% pentru întregul an 2012, comparativ cu anul 2011" potrivit datelor UPC.

UPC România a raportat pentru al patrulea trimestru din 2012 o bază de abonamente (RGU) mai mare cu 3,5% sau 58.300 noi abonamente, ceea ce face ca baza totalã de RGU să fie, la finele anului 2012, de 1.733.900. "Totodatã, baza de clienţi a UPC România a crescut - în ultimele trei luni compania a câştigat 25.300 noi clienţi, în creştere cu 2,2% faţã de trimestrul anterior. Compania a încheiat anul 2012 cu un numãr total de 1.177.600 clienţi" Televiziunea digitalã a adus companiei un plus de 19.400 de abonamente în ultimele trei luni din 2012, iar baza de abonamente de televiziune digitalã a crescut cu 4,8% faţã de trimestrul anterior, ajungând la un total de 423.600.

Numãrul de abonaţi la serviciile HD ale UPC România a ajuns la peste 44.000 la sfârşitul lunii decembrie 2012, reprezentând 10% din baza totalã de digital. Cifra include clienţii care aleg sã plãteascã o taxă suplimentară pentru a avea acces la pânã la 18 canale HD. De la 1 octombrie 2012, toţi clienţiii UPC la televiziune digitalã au acces la minim 3 canale HD incluse în abonamentul standard Numãrul de clienţi pe televiziunea prin satelit (DTH) a ajuns la sfârşitul trimestrului al IV-lea la 319.700, o creştere de 7,9% faţã de trimestrul al III-lea.

Pe segmentul de servicii Internet, compania a câştigat în trimestrul al IV-lea 16.300 abonamente, raportând o creştere de 5,1% faţã de trimestrul anterior. La sfârşitul anului, UPC România avea 333.000 de abonamente la internet.

Pe segmentul de telefonie fixă, raportat la T3 2012, în ultimul trimestru al anului 2012 s-a înregistrat o creştere de peste 7,9% a numărului de clienţi, în prezent 228.900 de abonaţi contractând serviciile de telefonie ale UPC. Comparativ cu ultimul trimestru al anului 2011, creşterea pe segmentul de voce a fost de peste 21%.

"Observãm, la nivel de consumatori, cerinţe şi dorinţe din ce în ce mai avansate, pe toate segmentele, axate din ce în ce mai mult pe interactivitate, interconectivitate şi personalizare. Lansarea noului portofoliu de produse şi a Internet-ului Fiber Power 150Mbps rãspund cerinţelor actuale ale clienţilor în materie de tehnologie şi oferă posibilitatea de a alege servicii de înaltă calitate la preţuri competitive. Ĩn anul 2013 continuãm sã investim în extinderea acoperirii cu servicii de Internet Fiber Power şi în lansarea de noi aplicaţii interactive de televiziune digitalã şi vom completa oferta cu pachete noi de conţinut", a declarat Severina Pascu, CEO al UPC România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO