Business Hi-Tech

Vicepreşedinte IBM Software: companiile să fie atente la site-urile proprii chiar dacă nu au magazine online, altfel pierd încrederea clienţilor

Vicepreşedinte IBM Software: companiile să fie atente la site-urile proprii chiar dacă nu au magazine online, altfel pierde încrederea clienţilor

Buell Duncan, vicepreşedinte la nivel global pentru marketing al diviziei de software a IBM

Autor: Adrian Stefan Seceleanu

26.09.2011, 00:07 809

Consumatorii şi-au schimbat atât de mult obiceiurile de achiziţie a produselor şi serviciilor încât companiile trebuie să fie foarte atente cu propriile pagini web şi experienţa online pe care le-o oferă utilizatorilor, chiar dacă nu au un magazin pe internet, afirmă într-un interviu pentru ZF Buell Duncan, vicepreşedinte la nivel global pentru marketing al diviziei de software a companiei americane.

Practic, spune Duncan, o companie cu produse sau servicii "excelente" dar care are un site care nu le trezeşte încredere potenţialilor clienţi riscă să piardă din business. "Ca şi consumator aş putea să nu cumpăr ceva online, dar cu toţii ştim că e foarte importantă experienţa online, şi cât de mult influenţează experienţa pe site-ul unei companii decizia de a cumpara sau nu ceva.Astfel că acum companiile, mai mult ca oricând, trebuie să se asigure că utilizatorii lor au o experienţă excelentă online. Ei trebuie să se uite: cum arată portalul lor; cum este acesta conectat la sistemele lor de business; cum pot să ofere informaţii consumatorilor. Şi în acelaşi timp, companiile trebuie să analizeze feedbackul clienţilor, fie că este vorba de Facebook, de Twitter sau de alte reţele sociale. Pentru că dacă utilizatorii îşi schimbă procesele de achiziţie, companiile care îşi vor transforma rapid procesele de business vor fi într-o poziţie mult mai bună să câştige cotă de piaţă".

Piaţa de soluţii pentru analiza comportamentului clienţilor, 20 de miliarde de dolari

Oficialul IBM susţine că schimbările care au intervenit în obiceiurile de consum vor genera o piaţă de soluţii IT care să ajute companiile să se adapteze la noul context, cu o valoare de 20 de miliarde de dolari la nivel global.

"Am anunţat anul acesta o iniţiativă numită Smarter Commerce (comerţ mai inteligent - n. Red.). Ţinând cont de modul în care oamenii îşi fac astăzi cumpărăturile şi de preferinţele acestora, am reuşit să integrăm un set de oferte bazate pe IBM WebSphere Commerce - un produs dezvoltat organic, la care s-au adăugat alte produse de la companii achiziţionate de IBM. O soluţie integrată în conceptul de Smarter Commerce este cea preluată prin achiziţia companiei Unica, şi care realizează managementul marketingului la nivelul unei companii; alte componente sunt instrumentele de analiză de la Coremetrics şi Sterling Commerce. Am realizat o suită de oferte prin combinarea acestor soluţii pentru companii care pot fi bănci, retaileri sau din alte industrii pentru a le oferi un plus de precizie în analiza modelelor şi obiceiurilor de cumpărare ale clienţilor lor. Dacă putem automatiza întregul proces de o manieră consistentă atunci ne putem conecta direct la furnizori pentru a avea în permanenţă pe stoc mărfurile de care avem nevoie în magazinele potrivite, pe baza unor analize mai bune ale obiceiurilor de cumpărare ale clienţilor. IBM dispune acum de o suita de oferte pentru ceea ce denumim Smarter Commerce, şi se adresează unei pieţe pe care o estimăm la un total de aproximativ 20 de miliarde de dolari la nivel mondial din punct de vedere al veniturilor potenţiale. Asta înseamnă mult mai mult decât să spunem că noi vindem o soluţie de baze de date sau de e-mail sau un server de aplicaţii. Este o mişcare semnificativă a companiei IBM de a intra pe noi pieţe şi zone de soluţii unde putem aduce capabilităţile noastre, plus capabilităţile de consultanţă. Avem peste 17.500 de consultanţi din divizia de consultanţă care sunt gata să susţină dezvoltarea acestor noi pieţe".

Analiza datelor nestructurate - o piaţă de 16 mld. dolari

Vicepreşedintele IBM Software afirmă că firma americană a dezvoltat soluţii şi pentru o problemă majoră cu care se confruntă din ce în ce mai mult companiile şi instituţiile publice: avalanşa de date nestructurate, recepţionate în diferite forme, care este foarte dificil de administrat.

"Fiecare individ este astăzi supraîncărcat cu informaţii. Cândva ziarele erau singură sursă de informaţie, dar acum sunt şi televiziunea prin cablu, şi milioanele de site-uri iar datele vin în formate diferite, nu doar că text ci în forme nestructurate, inclusiv în format imagine. Volumul de date pe care o companie trebuie să îl gestioneze astăzi este incredibil. Iar companiile spun: cum pot să gestionez aceste date mai eficient; cum pot să şi înveţe ceva din ele; cum pot să deducă trenduri din aceste informaţii; sau preferinţe de consum care ar trebui să ducă la schimbări în businessul lor? Este o oportunitate de piaţă imensă. Gândiţi-va că aceste companii trebuie să culeagă aceste date, să le stocheze, să le administreze şi să înţeleagă sensul lor; să le analizeze din punct de vedere business. Există o noţiune care se cheamă <<Big Data>> şi care referă acest volum uriaş de date nestructurate, provocare cu care fiecare companie din lume se confruntă: fie că este vorba de o companie mică sau de o multinaţională sau de o instituţie de stat. Cum gestionez aceste date, cum înţeleg rapid semnificaţia acestor informaţii că să pot răspunde? Acestea sunt întrebări cheie pentru companii".

Reprezentul IBM susţine că în mai puţin de patru ani de zile piaţa de soluţii IT care să ajute companiile să gestioneze acest tip de date va ajunge la 16 miliarde de dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO