Business Hi-Tech

Vinerea in care Google a pus in loc de logo jocul Pac-Man a adus economiei americane pierderi de 120 mil. dolari

Vinerea in care Google a pus in loc de logo jocul Pac-Man a adus economiei americane pierderi de 120 mil. dolari
25.05.2010, 19:12 69

Logo-ul animat afisat de motorul de cautare Google incepand devineri pentru sarbatorirea a 30 de ani de la lansarea pe piata ajocului Pac-Man a redus productivitatea cu cateva milioane dedolari, conform unui analist.

Vineri, ca urmare a postarii jocului Pac-Man pe site-ul Googleangajatii ar fi consumat cu acest joc cinci milioane de ore demunca, pierderile aduse economiei americane ridicandu-se la 120milioane dolari, declara Tony Wright, fondatorul firmei RescueTime, care ofera companiilor unelte de masurare a productivitatiimuncii.

Intr-o zi normala, un utilizator Google petrece 4 minute si 30de secunde zilnic pe site-ul Google, in acest timp vizionandaproximativ 22 de pagini ale motorului de cautare, arata analiza Rescue Time.

In aceasta vineri insa, in medie utilizatorii au petrecut cu 36de secunde mai mult timp pe Google.com. Totusi, Tony Wrightconsidera ca asta s-a datorat si faptului ca Google nu a scos inevidenta ca ar fi fost vorba de un joc, singurul element dediferentiere fata de alte momente in care motorul de cautare si-aschimbat logo-ul fiind inlocuirea butonului "I'm feeling lucky" cu"Insert Coin". Fondatorul Rescue Times considera ca 75% dintreutilizatorii motorului de cautare care au vazut logo-ul nu si-audat seama ca este de fapt vorba de un joc.

Luand in calcul un cost al productivitatii de 25 dolari/ora,analiza Rescue Time arata ca jocul ar fi adus pierderi economieiamericane de 120,48 milioane dolari.

Succesul de care s-a bucurat jocul a convins compania Google sapastreze acest joc pe site, la adresa http://www.google.com/pacman.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO