Business Hi-Tech

Visa anunţă achiziţionarea startup-ului Plaid într-o afacere în valoare de 5,3 miliarde de dolari, aproape dublu faţă de ultima evaluare a companiei

Visa anunţă achiziţionarea startup-ului Plaid într-o...

Autor: Eduard Ivanovici

14.01.2020, 17:03 351

Visa anunţă achiziţionarea startup-ului Plain într-o afacere în valoare de 5,3 miliarde de dolari, aproape dublu faţă de ultima evaluare privată a companiei de pe Sillicon Valley, potrivit CNBC.

Software-ul ce stă la baza companiei achiziţionate oferă posibilitatea companiilor de a se conecta la conturile bancare ale utilizatorilor. Deşi este o tehnologie bine cunoscută printre dezvoltatorii de fintech, oamenii de zi cu zi nu ar putea fi în stare să recunoască platforma cu care interacţionează. Printre clienţii Plaid se găsesc nume cunoscute precum serviciul de plăţi Venmo, aplicaţia mobilă de investiţii Robinhood şi criptomonedele Coinbase şi Gemini.

Plaid anunţa în luna decembrie că unul din patru americani cu conturi bancare s-a conectat la compania de fintech prin intermediul unei aplicaţii. Visa şi rivalii de la Mastercard au finanţat start-up-ul încă de la început, împreună cu companiile de servicii financiare American Express şi Citibank.

În 2018, Plaid era evaluată la 2,7 miliarde de dolari în urma unei runde de finanţare de 250 de milioane de dolari.

Al Kelly, directorul executiv din cadrul Visa, a declarat că Plaid a înregistrat creşteri de 100% în fiecare an începând cu 2015, adăugând că afacerea nou încheiată va putea să poziţioneze Visa în următorul deceniu pe piaţa companiilor de carduri şi plăţi digitale. De asemenea, achiziţionarea startup-ului oferă potenţial clar în ceea ce priveşte veniturile înregistrate de Visa, compania putând să adauge până la 100 de puncte de bază până în 2021.

De la lansarea din 2013, Plaid a crescut constant şi sigur. Compania integrează până la 11.000 de bănci şi este conectată cu peste 20 de milioane de conturi. Deşi nu oferă un număr specific sau o listă completă a companiilor, startup-ul şi-a dublat numărul de clienţi din 2017 până în 2018 şi s-a extins în Marea Britanie şi Canada.

„Ne bucurăm că am prins începuturile fintech-ului şi că suntem în stare să dezvoltăm acest ecosistem. Afacerea reprezintă o etapă importantă, iar abilitatea de a lucra cu Visa ne dă ocazia să ne îmbunătăţim produsele, atât pe plan domestic, cât şi internaţional”, a declarat Zach Perret, directorul executiv din cadrul Plaid.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO