Business Hi-Tech

Vodafone iese cu internet inclus şi pentru companii

Vodafone iese cu internet inclus şi pentru companii

Andres Vicente, directorul comercial pe segmentul business al Vodafone România: Tarifele la abonamentele pentru clienţii business nu se mai schimbaseră de ani de zile. Era necesară o schimbare

Autor: Adrian Stefan Seceleanu

08.02.2012, 00:06 1479

Vodafone, numărul doi pe piaţa locală de telefonie mobilă, a relansat marţi oferta de servicii dedicate companiilor introducând în premieră abonamente care includ şi servicii de date mobile sau apeluri internaţionale, cu tarife care variază între 2,5 şi 85 de euro pe lună (fără TVA).

Schimbarea de ofertă ţine cont de evoluţiile de pe piaţă, de modelele de consum ale clienţilor, dar şi de obiectivele operatorului de a mări numărul de clienţi care folosesc date mobile şi smartphone-uri.

"Tarifele la abonamentele pentru clienţii business nu se mai schimbaseră de ani de zile. Era necesară o schimbare. Vodafone e prima companie care introduce pe piaţă abonamente business cu date incluse", a spus Andres Vicente, spaniolul care ocupă din noiembrie 2011 funcţia de director comercial pe segmentul business al companiei. "Noile planuri tarifare ţin cont de modelul de utilizare din România, dar şi de faptul că smartphone-urile şi aplicaţiile mobile, deşi sunt din ce în ce mai relevante, rămân greu accesibile pentru unii utilizatori. Vodafone urmăreşte ca fiecare angajat al unei companii să poată utiliza un smartphone", a adăugat el.

Pentru a se asigura că va atinge acest obiectiv şi va creşte cu câteva procente rata de utilizare a smartphone-urilor, de la aproximativ 20% cât este în prezent, compania va oferi o serie de telefoane la preţ subvenţionat împreună cu aceste planuri tarifare. Compania a lucrat şi la dezvoltarea reţelei, extinzând la 43 de oraşe şi localităţi acoperirea serviciilor de date mobile HSPAĂ cu viteze de descărcare a datelor de până la 21,6 Mbps.

Spaţiu de creştere pe acest segment există în zona business din România, a spus Benoit Valla - director enterprise marketing în cadrul companiei. "În România 20% din clienţi folosesc un smartphone, faţă de 44% în Europa Occidentală. Ţinta noastră este să convingem clienţii să migreze spre pachete de servicii integrate. Cu noile abonamente sperăm să eliminăm barierele în dotarea angajaţilor cu smartphone-uri."

Datele operatorului arată că Vodafone România este liderul pieţei de telecomunicaţii mobile pentru clienţii business, cu o cotă de piaţă de peste 50%.

Defalcat, operatorul deţine o cotă de piaţă de 70% în rândul companiilor mari (big accounts), 55% în cazul IMM-urilor (SME - Small and Medium-sized Enterprises) şi 40% la persoane fizice autorizate şi mici întreprinzători (SOHO - Small Office Home Office). Poziţia de lider a pieţei business este disputată între Orange şi Vodafone de mai mulţi ani de zile, fiecare dintre companii susţinând că este numărul unu.

Pe lângă Orange, Vodafone concurează pe piaţă pentru clienţi şi cu grupul format din companiile Cosmote şi Romtelecom, dar şi cu românii de la RCS&RDS.

A revenit piaţa clienţilor business pe creştere, în concordanţă cu semnalele mai bune din economie? Creşte numărul de clienţi, iar veniturile scad mai încet - ceea ce este o veste foarte bună, spune Andres Vicente. "Din punctul de vedere al veniturilor piaţa scade mai încet. Înregistrăm creşteri pe serviciile de voce şi date fixe şi creşteri puternice pe datele mobile într-un ritm mai rapid decât cel înregistrat la nivelul industriei", a spus Vicente.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO