Piaţa de soluţii de comunicaţii fixe şi mobile pentru companii, cu o valoare estimată la aproximativ 3,6 mld. lei (800 mil. euro), s-ar putea stabiliza sau chiar ar putea înregistra o creştere uşoară în acest an după ce a înregistrat o scădere uşoară anul trecut.
„Pentru anul 2015 estimăm per total o scădere uşoară, de 2 până la 4%, a pieţei de servicii de comunicaţii pentru companii, care include şi serviciile de voce şi date fixe şi mobile şi cele de tip M2M“, a declarat pentru ZF Markus Lause, director comercial pe segmentul business al Vodafone, numărul doi pe piaţa locală de telefonie mobilă. „Evoluţiile au fost diferite de la segment la segment. În ultimele şase luni, spre exemplu, pentru noi o zonă de creştere semnificativă a fost cea a serviciilor de voce şi date fixe, pe care le oferim clienţilor enterprise. Cele două motoare mari de creştere pentru Vodafone sunt soluţiile M2M şi IT&C, aici am văzut o creştere foarte mare“, a adăugat el, fără a oferi alte detalii.
„În acest an piaţa de servicii de comunicaţii pentru companii se va stabiliza şi ar putea înregistra o creştere uşoară“, a declarat Lause. Întrebat cum a evoluat baza de clienţi a Vodafone pe segmentul business, el a spus că operatorul „îşi apără poziţia de lider de pe piaţa din România. Avem o bază foarte stabilă de clienţi şi creştem şi pe zona de fix. Companiile încep să prefere să lucreze cu un singur jucător şi pentru fix, şi pe mobil“.