Business Hi-Tech

Vodafone România intră oficial pe piaţa TV cu aplicaţia 4GTV+ şi anunţă un parteneriat cu Netflix prin care clienţii au acces gratuit 3 luni la conţinutul furnizat de gigantul american

Ravinder Takkar, CEO al Vodafone Romania

Ravinder Takkar, CEO al Vodafone Romania

Autor: Adrian Seceleanu

30.09.2016, 12:52 6040

Vodafone, al doilea jucător de pe piaţa locală de telefonie mobilă, şi singurul jucător de top din industria locală de comunicaţii care nu era prezent pe segmentul de servicii TV, a anunţat lansarea oficială a aplicaţiei 4GTV+, prin care operatorul atacă această piaţă oferindu-le acces clienţilor la o colecţie de filme şi posturi TV live. Compania a anunţat şi un parteneriat cu gigantul american Netflix, prin care clienţii companiei vor avea acces la colecţia de conţinut a celui mai mare furnizor de servicii de video online la cerere din lume.

Aplicaţia va fi disponibilă începând cu data de 3 octombrie. Accesul la serviciul 4GTV+ va fi inclus în abonamentele Vodafone începând cu planul tarifar Red 19.

Contextul de pe piaţa locală dar şi la nivel global este unul potrivit pentru lansarea unui serviciu video exclusiv online, a declarat Ravinder Takkar, CEO al Vodafone România, cel care a făcut anunţul oficial al lansării. Utilizatorii, în special cei tineri, consumă din ce în ce mai mult video online iar tendinţa este vizibilă şi în România, a spus Takkar în cadrul conferinţei Webstock, organizate de compania Evensys.

Aplicaţia 4GTV+ le va oferi clienţilor funcţii precum posibilitatea de a accesa până la 72 de ore în urmă conţinutul transmis de posturile TV din aplicaţie.
Clienţii care se abonează la serviciul 4GTV vor primi acces gratuit timp de 3 luni la serviciul Netflix, după care acesta poate fi achiziţionat prin Vodafone şi achitat odată ci factura pentru serviciile de telefonie mobilă.

Vodafone a făcut în iulie primul pas pe piaţa locală de conţinut video lansând aplicaţia mobilă 4G TV, prin care le oferea clienţilor acces la aproape 20 de posturi TV live şi la o serie de filme. Aplicaţia agregă şi conţinut de la HBO şi Zonga, dar accesul la filme, respectiv muzică este realizat prin aplicaţiile dedicate.

Contactaţi de ZF la acea dată, reprezentanţii Vodafone precizaseră doar că este vorba de un test fără a oferi alte detalii. „Aşa cum am mai declarat, face parte din strategia noastră să le oferim utilizatorilor conţinut video, iar noua aplicaţie se înscrie în această direcţie. Pentru moment, aplicaţia este disponibilă în faza de test, astfel că utilizatorii beneficiază de acces gratuit la filmele şi canalele TV disponibile“, au precizat reprezentanţii Vodafone.

Anterior, Ravinder Takkar, CEO al Vodafone România, declara că investiţiile „masive“ pe care Vodafone le face în reţeaua mobilă au loc şi în contextul în care acesta va fi „mediul“ favorit prin care compania le va livra în continuare clienţilor conţinut video, o intrare fulger pe piaţa TV, eventual printr-o platformă de satelit, nefiind în planurile companiei.

„Nu cred că există cineva din România care are nevoie ca Vodafone să intre pe segmentul de televiziune prin satelit. Pentru noi focusul este să le furnizăm conţinut video clienţilor noştri şi ceea ce vedem este că acesta a fost un generator extraordinar de interes dar şi de trafic pentru clienţii noştri. În prezent peste 50% din trafic este generat de conţinutul video. (…) Noi venim din zona de comunicaţii mobile, şi orice veţi vedea de la noi va fi legat de partea de echipamente mobile, de mobilitate. Într-un final, la un moment, dat, probabil că vom ajunge şi pe ecranele mari (pe televizoare) dar focusul nostru este mai mult centrat pe mobilitate, pe accesul la conţinut de pe mai multe ecrane, prin internet (over the top)

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO