Business Hi-Tech

Yahoo caută alternative pentru anularea contractului de promovare încheiat în 2009 cu Microsoft

Yahoo caută alternative pentru anularea contractului de...

Autor: Andreea Anghel

08.05.2013, 16:52 654

Marissa Mayer, CEO-ul Yahoo a încercat fără succes să anuleze un contract de promovare pe canalele de căutare Microsoft, încheiat pe 10 ani, începând cu 2009 pentru a realiza un nou parteneriat, de data aceasta cu Google, potrivit unor surse apropiate situaţiei, relatează Bloomberg.

Mayer a început discuţiile pentru încetarea contractului imediat după ce a devenit CEO al Yahoo în iulie anul trecut, dar CEO-ul Microsoft, Steve Ballmer, s-a opus deciziei, spun aceleaşi surse.

Acordul cu Microsoft nu a atins estimările, de aceea Mayer a început să caute alternative. Contractul a fost încheiat în 2009 de Ballmer, CEO-ul Microsoft şi Carol Bartz, fostul CEO al Yahoo, şi expiră în 2020.

Drept compensaţie pentru rezultatele slabe în urma publicităţii prin intermediul motoarelor de căutare, Microsoft a acceptat să plătească garanţii de venituri către Yahoo până în martie 2014, ca o formă de extindere a înţelegerii între Yahoo şi Microsoft.

Mayer s-a întâlnit cu reprezentanţii Google, fostul angajator al ei şi şi-au dat acordul verbal asupra încheierii unui contract alternativ de publicitate în eventualitatea încetării contractului cu Microsoft. În octombrie anul trecut, preşedintele Google, Eric Schimdt a spus că el va lua în considerare încheierea unui parteneriat cu Yahoo, dacă aceasta din urmă o va solicita.

 Eşecul CEO-ului Yahoo de a pune capăt acum parteneriatului cu Microsoft înseamnă că Yahoo şi-a luat obligaţia de a continua contractul până în 2015, când oricare dintre părţi va putea alege să-l închidă. Mai există însă şi  posibilitatea anulării contractului în cazul în care Microsoft ar vinde sau ar închide motorul de căutare Bing. Un alt motiv de anulare ar fi dacă veniturile Yahoo pe căutare ar reprezenta mai puţin de 40% din media veniturilor Google pe căutare, a spus o persoană apropiată situaţiei.

 “Microsoft este un partener important şi vom conrtinua să lucrăm împreună”, a spus Gorman, purtător de cuvânt al Yahoo.

 “Avem un parteneriat la care contribuim împreună pentru succesul lui”, a spus Adam Sohn, purtător de cuvânt pentru Microsoft.

Cu toate că în mod public Mayer spune că Microsoft este un partener strategic care contribuie la căştigarea de cotă de piaţă în căutările pe internet, la întâlnirile private cu agajaţiii ei, dar şi cu membri din echipa Microsoft, ea a criticat compania IT americană, spunând că deţine doar o mică parte din paginile web indexate pe care Google le are şi că nici rezultatele căutărilor nu sunt atât de diversificate ca cele ale Google, scrie Reuters.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO