Business Hi-Tech

ZF Cybersecurity Trends 2023. Alin Becheanu, ING Bank România: Trebuie să investim foarte mult în educaţia clientului. Educaţia trebuie să fie un pilon important în securitatea cibernetică a companiilor

ZF Cybersecurity Trends 2023. Alin Becheanu, ING Bank...

Autor: Ramona Cornea

29.05.2023, 12:51 117

Companiile trebuie să investească foarte mult în educaţia clientului pentru ca strategiile lor de securitate cibernetică să aibă succes. Astfel, educaţia trebuie să fie un pilon important în securitatea cibernetică a companiilor, este de părere Alin Becheanu, head of fraud monitoring and prevention în cadrul ING Bank România.

„Cred că faţă de anii trecuţi vedem un model de business de fraudă, adică nu mai este o grupare care se ocupă în mod special de phishing, de exemplu, ci acum vedem că sunt oameni care creează mecanismul, creează pagina falsă şi o pun la vânzare pe dark web. Poate de aceea sunt şi atât de multe atacuri. Atunci este foarte important să ţinem minte că veriga slabă din acest mecanism nu trebuie să fie educaţia clientului, acolo trebuie să investim foarte mult. În afară de celelalte componente precum sisteme dedicate, proceduri, oameni, educaţia trebuie să fie un pilon foarte important. Noi investim foarte mult în educaţie, sisteme şi încercăm să investim şi în zona de produse care să ofere o funcţionalitate de responsabilizare a clientului. Pe zona digitală stăm foarte bine din perspectiva aplicaţiilor, dar ce facem cu utilizatorul care nu are cunoştinţele necesare? Astfel, am venit cu câteva soluţii care vin să-l ajute”, a spus Alin Becheanu în cadrul conferinţei ZF Cybersecurity Trends 2023.

Ce a mai spus Alin Becheanu în cadrul conferinţei ZF:

• Cred că ar trebui să ne uităm în primul rând la atacurile mai simple, iar cele de tipul phishing sunt cele mai predilecte în ultima perioadă. Noi în cadrul ING am făcut un sondaj pentru a vedea care este intensitatea acestui fenoment, iar surpriza a fost că una din trei persoane a experimentat un astfel de atac, iar de cele mai multe ori se întâmplă să aibă şi o pierdere în spate. Acest lucru înseamnă că avem un volum extrem de mare de atacuri din acest punct de vedere. Din păcate, sondajul a arătat că 40%, adică patru din 10 persoane nu ştiu cum să reacţioneze, care sunt măsurile pe care să le ia astfel încât să se protejeze sau, dacă au devenit victime, ce trebuie să facă.

• Aici vedem un alt lucru important: partea de educaţie, cât de multă informaţie ajunge la persoana respectivă, fie că este el bancar sau orice alt fel de produs astfel încât şi navigarea pe internet să fie una sigură. Aici trebuie să lucrăm foarte mult, toţi actorii implicaţi trebuie să facă asta astfel încât să ducem această parte de educaţie cât mai aproape de persoana respectivă.

• Cred că primul lucru pe care ar trebui să-l facem este o evaluare a riscurilor respective astfel încât să-ţi dai seama unde ar trebui să insişti foarte mult. Nu cred că numărul de sisteme de securitate este atât de relevant, important este ce faci cu ele şi ce eficienţă au ele. Cred că primul pas este evaluarea riscurilor şi apoi, pe baza acelor riscuri, să-ţi dai seama unde trebuie să insişti cel mai mult.

• Nu există conceptul acesta de zero risc, este o utopie, nu este ceea ce ar trebui să ţintim, ci ar trebui să ţintim un management sau control al riscului respectiv astfel încât să ştii că l-ai evaluat corect. În funcţie de această evaluare, primul lucru pe care îl faci este să încerci să identifici soluţii astfel încât riscurile acelea să fie acoperite.

• Sunt foarte importante resursele pe care le foloseşti, politicile de implementarea a acelor sisteme şi partea de interconectare.

• Cel mai important sfat dat companiilor pentru a rămâne protejate din punct de vedere cibernetic: Aş pune pe listă educaţia clienţilor, indiferent că este vorba de industria bancară sau oricare altă industrie, este foarte important să ne uităm şi la educaţia clienţilor. ING are cam 50% din partea de comunicare pe zona de educaţie din perspectiva securităţii online, deci există potenţial şi pentru ceilalţi parteneri. Al doilea sfat pentru companii este să-şi facă aliaţi, să-şi ia parteneri.

Cele mai citite ştiri