Business Hi-Tech

ZF Cybersecurity Trends 2024. Protecţia datelor în era AI. Romeo Milea, Vodafone România: Companiile nu au încă obiceiul de a investi proactiv în protecţia cibernetică, majoritatea fac achiziţii după ce sunt atacate, la fel cum se cumpără asigurări imediat după cutremure

Romeo Milea, director, network deployment & technology enterprisesolutions, Vodafone România: Trebuie să fim proactivi, să ne securizăm înainte să fim atacaţi. Nu ştiu dacă trebuie să creăm criza ca să naştem oportunitatea, să o creăm fals sau să comunicăm mai mult, dar oamenii trebuie să înţeleagă că dacă dai pe un telefon 1.000 de euro, are sens să mai dai 1 euro în plus, să zicem, pentru un soft care să protejeze datele personale.

Romeo Milea, director, network deployment & technology enterprisesolutions, Vodafone România: Trebuie să fim proactivi, să ne securizăm înainte să fim atacaţi. Nu ştiu dacă trebuie să creăm criza ca să naştem oportunitatea, să o creăm fals sau să comunicăm mai mult, dar oamenii trebuie să înţeleagă că dacă dai pe un telefon 1.000 de euro, are sens să mai dai 1 euro în plus, să zicem, pentru un soft care să protejeze datele personale.

Autor: Alexandra Cepăreanu

30.05.2024, 12:00 71

„Pe măsură ce tehnologia evoluează spre cloud, decuplarea softului de hardware şi spre mai multă interconectare, există această nişă pe care atacatorii sau hackerii o pot exploata. De asta e foarte important să creăm conştientizarea nu doar în interiorul corporaţiilor mari, ci şi la nivelul clienţilor lor“.

Companiile trebuie să depună mai mult efort pentru a-i face pe angajaţi şi pe clienţi să înţeleagă cât de importantă este securitatea cibernetică şi să fie mai atenţi atunci când navighează online, având în vedere că inteligenţa artificială (AI) accelerează apetitul hackerilor de a găsi vulnerabilităţi, este de părere Romeo Milea, director, network deployment & technology enterprise solutions, Vodafone România.

„Metoda prin care un atacator intră în companie şi reuşeşte să atace se bazează foarte mult pe latura umană a colegilor din intern, care se lasă păcăliţi prin diverse mecanisme de identitatea unei persoane din mediul extern. Cumva, acela fură identitatea şi reuşeşte să intre. Trece de prima poartă, de a doua, a treia, poţi să pui şi 10 porţi, că el are suficientă răbdare şi până la urmă ajunge unde vrea. Iar când ajunge, aşteaptă momentul oportun când îşi poate extrage maximum de beneficiu. Depindem încă foarte mult de latura umană care e sensibilă“, a explicat Romeo Milea în cadrul conferinţei ZF Cybersecurity Trends 2024. Protecţia datelor în era AI, care a avut loc la începutul lunii mai.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro