Înainte de a implementa inteligenţa artificială (AI) în cadrul companiilor din e-commerce trebuie să eliminăm munca repetitivă prin automatizări, a spus Arthur Rădulescu, Founder & CEO MerchantPro, în cadrul conferinţei ZF Digital 2024.
„Înaine de AI ar trebui să ne uităm la partea de automatizări. În România zona de e-commerce e dominată încă de procese manuale. Cred că facem un pas peste ce ar trebui să fie în mod firesc, şi anume automatizările, eliminarea muncii repetitive. E foarte bine că ne uităm la AI, trebuie să implementăm, dar principala problemă la e-commerce este cea de automatizare”, a spus Arthur Rădulescu.
El a adăugat că sunt două modalităţi în care AI poate fi folosit la nivel de business. „Pe de-o parte integrările pe care le oferim clienţilor noştri, iar pe de altă parte, intern. Pe partea de integrări am început să introducem o serie de funcţii specifice încă de anul trecut. AI este prezent de mulţi ani, spre exemplu, funcţiile de traducere sunt bazate pe AI. Am introdus sisteme de pre-comandă bazate pe AI, care dau nişte rezultate extraordinare. Mai folosim AI-ul pentru un sistem de analytics dezvoltat de noi, pentru a înţelege cum navighează utilizatorii online. Avem în dezvoltare un sistem de chatbot de tip asistent virtual pentru în aşa fel încât comercianţii să poată discuta cu clienţii lor folosind acest chatbot. Inteligenţa artificială poate fi văzută ca o portavoce, care amplifică mesajul pe care tu vrei să-l transmiţi şi de multe ori comunică pentru tine chiar. Acest chatbot ar trebui să aibă inclusiv posibilitatea de a lansa nişte funcţii specifice. ”