Nu am avut niciodată o revolutie industrială fără o schimbare de paradigmă. Nu putem pretinde că AI va fi o tehnologie disruptive, decât dacă va fi însoţită de schimbări, a spus Silviu Stoica, Partner, Popovici Niţu Stoica & Asociaţii (PNSA), în cadrul conferinţei ZF Digital 2024.
„Avem un cadru reglementat destul de extins. Acesta este relevant în contextul dezvoltării AI, chiar dacă nu vine neapărat din regulamentul specific. În regulamentul GDPR există principiul că atunci când o persoană este evaluată, decizia cu privire la persoana respectivă nu poate fi bazată în întregime pe AI. Aceasta are impact direct în sistemul de credit-scoring. Încă o zonă de testat este cea a tehnologiilor care se joacă cu emoţiile. Suntem familiarizaţi cu subiectele de dinainte de AI din tot ce înseamnă social media, advertising. Noul regulament AI a venit cu nişte principii, rămâne de văzut cum se vor aplica, raportat la ce există deja. Regulamentul este util pentru că avem pe masă un document care s-a luat la trântă cu nişte noţiuni, concepte, a deschis drumul. Când avem de-a face cu o nouă tehnologie, se schimbă mult mai multe într-o societate”, a spus Silviu Stoica.
Ce a mai spus Silviu Stoica în cadrul evenimentului
Avocaţii sunt implicaţi, în stadiul actual proiectele sunt mai degrabă de conformare. Tehnologia actuală are la bază prelucrarea de date personală. Ceea ce înseamnă un compliance.
În toate clasamentele legate de conservatorism sau deschiderea spre nou a meseriilor, avocaţii sunt la coada clasamentului, suntem cei mai conservatori. În acelaşi timp, suntem o meserie foarte veche, ceea ce arată abilitatea de a ne adapta. Acum cred că ce se cere este această abordare, nu mai putem fi un simplu consultant, trebuie să înţelegem şi aspectele tehnice. Folosim tehnologia sub o formă sau alta. Cloud-ul este obligatoriu. Sunt soluţii de standardizare pentru anumite tipuri de task-uri – due dilligence spre exemplu, ai acces online la documente, sunt key issues pe care sa le caute şi pot filtra anumite documente.
Noi nu ştim cazuri de companii de succes în care să nu existe şi un om care să aibă grijă de cum se implementează un produs digital.