Business Hi-Tech

ZF ecommerce Summit 2023. Doina Vîlceanu, director de marketing, ContentSpeed: Trebuie să mergem spre hiperspecializare pentru că diferenţa stă în servicii. Ne lipsesc în prezent marketplace-urile specializate – de farma, de alimente-, dar pregătim şi noi nişte surprize în acest sens

Doina Vîlceanu, director de marketing al ContentSpeed

Doina Vîlceanu, director de marketing al ContentSpeed

Autor: Alexandra Cepăreanu

28.03.2023, 13:49 94

„Companiile mari care nu erau prezente în online şi care au fost nevoite să fie active şi în acest mediu au avut cereri de funcţionalităţi complexe. Ei au trebuit să concureze cu cei care aveau deja experienţă de 20 de ani în online. Iar pentru ca un brand mare să intre în online trebuie să facă ceva în plus ca să atragă lumea la ei pe site. Au nevoie de o strategie pentru a se alinia cu cerinţele pieţei din prezent. Şi am ales câteva nişe în dezvoltarea cărora credem pe viitor şi ne-am hiperspecializat pe aceste domenii. Am încercat să atragem cei mai mari jucători din diferite domenii – spre exemplu din construcţii -. Şi considerăm că trebuie să mergem spre hiperspecializaream pentru că diferenţa este în servicii. Este o perioadă cu emoţii dar companiile care vor trece şi peste această perioadă sunt acelea care vor investi în direcţiile potrivite. Anul acesta facem hiperspecialziare pentru magazinele medii şi mari care au nevoie de diverse servicii şi lucruri”, a spus Doina Vîlceanu, director de marketing al ContentSpeed, companie locală specializată în furnizarea de soluţii software pentru industria de comerţ electronic, în cadrul conferinţei ZF ecommerce Summit 2023.

Ea a adăugat că piaţa duce lipsă de marketplace-uri hiperspecializate. „Ne lipsesc în prezent marketplace-urile specializate – spre exemplu, de farma, de alimente -, asta ne lipseşte dar pregătim şi noi nişte surprize în domeniu.”

 

Alte declaraţii

Cererile pentru crearea de magazine online proprii sunt în creştere.

Nu trebuie să alegi să ai doar un canal de vânzare. Nu are sens. Când a venit pandemia multe magazine tradiţionale s-au trezit că nu îşi pot vinde produsele. Ce faci în situaţia aia? Atunci marketplace-ul a fost perfect pentru mulţi.

Dar pentru că era nebunie, mulţi au început să facă site-urile pe repede înainte. Abia apoi au început să înveţe, iar toate aspectele şi experienţele din ultimii ani, cumulate, au dus la ideea că trebuie să investească serios în mediul online şi că trebuie să ofere online-ului aceeaşi importanţă ca unui magazin tradiţional. Marketplace-ul a fost salvarea pentru multe businessuri când a venit pandemia şi le-a închis magazinele tradiţionale. Marketplace-ul generează vânzare, iar propriul magazin online îţi dă recurenţă, îţi dă clientul. Pentru că la marketplace nu e clientul tău. Deci sunt diferenţe între cele două canale, iar fiecare are avantaje şi dezavnataje.

Din punctul nostru de vedere faptul că suntem la coadă înseamnă că avem unde să creştem, dar trebuie să o facem cu cap.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO