Business Hi-Tech

ZF ecommerce Summit 2023. Tudor Manea, CEO eMAG Grup: Piaţa de e-commerce o să crească cu două procente, 10% - 11%, pe o perioadă mai lungă de timp, de circa şapte ani

Tudor Manea, în cadrul conferinţei ZF ecommerce Summit 2023

Tudor Manea, în cadrul conferinţei ZF ecommerce Summit 2023

Autor: Alexandra Cepăreanu

28.03.2023, 13:25 129

Piaţa de e-commerce îşi va continua creşterea, a spus Tudor Manea, CEO al eMAG Grup, care estimează că sectorul de profil va creşte cu 10%-11% în următorii şapte ani.

„e-commerce-ul o să crească cu două procente, 10% - 11%, pe o perioadă mai lungă de timp, de circa şapte ani. Anul acesta va fi un an de normalitate, e-commerceul va creşte mai mult decât comerţul offline, dar asta se va întâmpla doar dacă toţi cei din industrie ne vom face treaba. Cei din marketplace trebuie să aducă o gamă şi mai largă de produse, livrările trebuie să fie mai rapide şi la preţuri mai mici, trebuie să oferim servicii de plată mai rapide şi mai simple. Lucrurile sunt aşezate, toată lumea a investit şi acum mă aştept ca lucrurile să devină o normalitate şi online-ul să crească mai mult decât offlineul”, a spus Tudor Manea, în cadrul conferinţei ZF ecommerce Summit 2023.

 
 

Alte declaraţii

Despre marketplace - Sellerii care au pornit cu noi pe marketplace acum au ajuns la un nivel de sofisticare mare în zona de e-commerce, am învăţat împreună. Acum sellerii vând prin noi pe toate cele trei pieţe – România, Bulgaria, Ungaria. În continuare vin selleri noi. În contextul în care consumul creşte cu 1% e normal ca toată lumea să caute soluţii de development. Cei care au venit acum 1-2 ani pe eMAG România acum încearcă să se extindă în alte ţări. Zona de fullfilment e la început acum, asta pentru că dezvoltarea tehnologică din spate nu era destul de puternică pentru a susţine volume imense de produse, dar după investiţia de anul trecut o putem face. În CEE suntem unici, găseşti instalaţii automatizate dar nu pe 250.000 de metri pătraţi. Aş zice că suntem abia la început din acest punct de vedere. Investiţiile au fost făcute, mai punem la punct tehnologia şi apoi trebuie să creştem. Trebuie să ne dezvoltăm şi ablitatea de a trata noi canalul propriu al sellerului din marketplace.

Noi ne uităm prima oară la gama de produse, că de aici începi, şi eMAG trebuie să sară de 20 de milioane de produse destul de repede. Apoi preţurile – ai multe produse ai şi preţuri bune -, apoi trebuie să accelerăm zona de livrare – să oferim livrare a doua zi şi la comenzi făcute la ora 21.00, dar aici avem nevoie şi de infrastructură, pentru că trebuie să grăbim livrarea a doua zi dar nu la preţuri mari. Apoi urmează zona de plăţi unde e de lucru. Încercăm prin parteneriatul cu PayU să împingem oamenii spre plăţile online, să mergem spre ei. Dar aici poate că şi investiţiile din PNRR o să ajute. Cu cât mai mulţi clienţi vor folosi plata cu cardul cu atât va fi mai bine. Plata cu cash e mai scumpă şi trebuie să educăm clientul spre serviciile de plată online.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO