♦ „Comercianţii care nu fac paşi pe noi pieţe în următorii doi-trei ani nu vor mai avea parte de această oportunitate“ ♦ „Avem oameni foarte buni, dar de multe ori oamenii aceştia foarte buni nu folosesc tehnologia potrivită. Sunt undeva puţin în trecut.“
Pentru a răspunde nevoilor pieţei globale şi tot mai competitive, sistemul de e-commerce din România trebuie să facă paşi rapizi spre internaţionalizare, consideră Arthur Rădulescu, CEO şi fondator, MerchantPro, plat-formă de e-commerce românească cu peste 2.000 de clienţi activi. În contextul în care piaţa devine tot mai dinamică, iar competitorii internaţionali beneficiază de sprijin substanţial din partea propriilor guverne, antreprenorii români trebuie să îşi găsească propriile căi de expansiune.
„Cred că dacă aşteptăm să ne ajute guvernul să ieşim pe alte pieţe aşteptăm mult şi bine. Asta ţine mult de curaj, şi aici mă refer la domeniul de e-commerce. Ca să te extinzi nu îţi trebuie foarte multe fonduri în clipa în care ai un business în România şi vrei să te extinzi în Bulgaria sau Ungaria, îţi trebuie curaj şi să foloseşti tehnologia în interesul tău“, a spus Arthur Rădulescu în cadrul conferinţei ZF High-Tech Innovation Summit 2024, care a avut loc la finalul lunii septembrie.
El a explicat că retailerii chinezi şi turci, cum sunt Temu, Shein şi Trendyol, beneficiază de un sprijin guvernamental substanţial, atât tehnic, cât şi operaţional, pentru a se extinde pe pieţele din Europa. În acelaşi timp, jucătorii din România sunt „împiedicaţi“ de birocraţie, însă acest aspect nu trebuie să stea în calea dezvoltării lor pe alte pieţe.