♦ „Vrem să ajutăm un milion de studenţi în următorii cinci ani. Avem trei direcţii: partea de servicii care se concentrează mai mult pe consultanţi educaţionali, dar tot prin tehnologie, inteligenţă artificială, dar şi partea de infrastructură fizică, pentru că elevii şi studenţii trebuie să înveţe, nu trebuie doar să fie o parte teoretică.“
Spre deosebire de America, unde start-up-urile au o mai mare toleranţă pentru greşeli şi experimente, în România presiunea resurselor limitate impune luarea unor decizii mai rapide şi corecte, a explicat Ştefan Ţăpescu, cofondator şi COO al YOUNI - start-up edtech românesc care a dezvoltat platforma Younichoice.com prin intermediul căreia ajută elevii să-şi găsească facultatea potrivită la nivel internaţional.
„Diferenţa dintre start-up-urile din România şi cele din America e că trebuie să ai dreptate mult mai repede. În România trebuie să ştii mult mai bine că ăla-i produsul şi asta e direcţia pe care te duci, altfel ai riscul să mori foarte repede dacă ai luat un pas greşit“, a spus Ştefan Ţăpescu în cadrul conferinţei ZF High-Tech Innovation Summit 2024, care a avut loc la finalul lunii septembrie.
El a adăugat că echipa Youni îşi propune să ajungă cât mai repede pe lista de unicorni (să fie o companie care depăşeşte pragul de 1 miliard de dolari). „Suntem pe trend ascendent, trebuie să învăţăm din ce în ce mai mult. Creştem constant. Nu avem sute de programatori, avem o echipă de şase oameni, acum începem să aducem alţi programatori, dar e foarte important să aducem oameni care să înţeleagă ce vrem să facem şi nu să fie doar un job la care se duc în fiecare zi, să fie ceva care îi şi pasionează, pentru că se simte foarte mult cât de eficientă este munca şi cât de bine înţeleg businessul.“