Business Hi-Tech

ZF IT Generation. Mihai Guran, fondator şi CEO al SalesOMMO: Am repoziţionat produsul, iar până acum au testat soluţia peste 100 de utilizatori. Vrem să creştem numărul de clienţi şi căutăm o investiţie de 300.000 de euro

Autor: Ioana Nita

10.10.2024, 08:00 438

♦ În prima jumătate a acestui an, start-up-ul a reuşit să atragă o primă investiţie în valoare totală de 200.000 de euro, dintre care 50.000 de euro de la un sindicat de investitori condus de Growceanu şi 122.000 de euro de la investitori prin intermediul platformei SeedBlink.

SalesOMMO, start-up-ul local fondat de Mihai Guran şi Alexandru Lamba, a repoziţionat produsul pe care îl dezvoltă – de la un asistent AI pentru vânzări la o platformă complexă bazată pe inteligenţă artificială, menită să îi ajute pe profesioniştii în vânzări, dar nu numai, să găsească rapid informaţii despre potenţiali clienţi sau colaboratori, având toate datele necesare într-o singură platformă. Start-up-ul a lansat o primă variantă a soluţiei la începutul acestui an, iar până în prezent soluţia a fost testată de peste 100 de utilizatori.

„Am făcut o repoziţionare, un reglaj fin legat de modul în care poziţionăm produsul în contextul de piaţă. Am dezvoltat foarte mult funcţionalităţile principale şi ceea ce e în spate, back-end, cum se spune în domeniul tehnic. Am avut peste 100 de utilizatori, 104 utilizatori ca să fiu foarte exact, care au testat acest produs în perioada asta, am încorporat feedback, am refăcut o parte din interviuri, am luat un membru nou în echipă, care ne-a ajutat, pentru că el este expert în design şi ne-a ajutat cumva să facem repoziţionarea aceasta şi am făcut produsul public“, a explicat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Mihai Guran, fondator şi CEO al SalesOMMO. Cu o vastă experienţă în zona de vânzări în industria IT, el a pus bazele proiectului încă din 2023 împreună cu Alexandru Lamba, CEO al CodeSilk.

Noua viziune a SalesOMMO se concentrează pe transformarea oamenilor de vânzări în consultanţi. „De la, cum ne spuneam noi înainte, «the virtual companion», companionul virtual al oamenilor de vânzări, acum suntem o companie de tehnologie care pune oamenii în centrul preocupărilor sale şi care ajută aceşti oameni, foarte important, să se ridice la statutul de consultanţi sau, în engleză, trusted advisor“, a punctat Guran.

Platforma SalesOMMO foloseşte inteligenţa artificială pentru a ajuta utilizatorii să-şi pregătească întâlnirile în mod mai eficient, soluţia fiind utilă pentru mai multe tipuri de roluri. "În primul rând, sunt toţi în profilul nostru de bază, dar aş putea să definesc acest profil şi sunt două cazuri principale în care SalesOMMO ajută. Este un caz al oamenilor de vânzări care sunt în zona de creştere accelerată, exponenţială şi aceşti oameni întâlnesc 50-100 de persoane în noi în fiecare lună. Au eventual şi o mică echipă în spate care sau marketing şi ei întâlnesc aceste persoane noi, uneori au întâlnirile back to back şi nu au nici cel mai mic timp să se pregătească. Dacă ai 3 proiecte mari de multe milioane, atunci competitorul nostru principal este munca manuală. Ai tot timpul să studiezi cu cine te vezi, să cauţi pe Google, să te interesezi, să suni un prieten. Dar în cazul nostru, aceşti oameni nu au timp", a precizat fondatorul şi CEO-ul SalesOMMO, adăugând că un alt scenariu de utilizare pentru platformă este cel care vizează cazul în care o persoană interacţionează cu foarte mulţi oameni în cadrul unor evenimente de business.

"Celălalt <<use case>> este mai special şi l-am descoperit din interacţiunea cu clienţii. Mă duc la un eveniment şi am de exemplu un webinar cu 30 - 50 de oameni. Sau mă duc la un eveniment cu câteva mii de oameni şi am în target-ul meu 200 de oameni. Cu care vorbesc din aceştia 200 sau 30-50? Am timp? Uneori am, uneori n-am. Iar dacă n-am timp trebuie foarte repede să ştiu cum pot să îi aleg."

De asemenea, platforma SalesOMMO ar putea fi utilizată şi în zona de investiţii, atunci când fondurile de venture capital caută start-up-uri cu potenţial mare de creştere.

Un aspect cheie al platformei este faptul că utilizatorii pot vedea cât se potriveşte acea persoană pe profilul căutat de utilizator, în condiţiile în care utilizatorii îşi setează la început anumite criterii pe care le urmăresc. "Îţi dăm un brief ca să te ajutăm să îţi pregăteşti întâlnirea în maxim un minut. Şi te ajutăm să calculezi foarte rapid un scor de probabilitate - cât de potrivit e acel prospect pentru tine ca să nu pierzi timpul aiurea," a subliniat Guran.

SalesOMMO se integrează cu diverse surse de date pentru a oferi informaţii cât mai complete. "Avem în momentul asta, trei sau patru surse de date, inclusiv Veridion, care e o companie românească. Urmează în primul rând să exploatăm mai bine aceste date, pentru că momentan am demonstrat funcţionalităţile, dar urmează să adâncim un pic, să intrăm un pic mai în amănunt şi să dezvoltăm aceste capabilităţi de căutare. Şi, de asemenea, urmează să integram şi ceea ce se cheamă la o companie <<date interne>>. De exemplu, seara vreau să îmi pregătesc ziua de mâine, dau un click şi vine SalesOMMO şi ia persoanele din calendar, asta e o integrare cu calendarul, şi îmi pregăteşte brief-urile pentru a doua zi. În aşa fel încât eu când sunt la Londra, în taxi, în drum spre întâlnirea cu investitorii care sunt patru sau cinci, să ştiu ceva despre fiecare dintre acei oameni”, a detaliat el.

În ceea ce priveşte planurile de creştere, SalesOMMO are în plan să atragă mai mulţi utilizatori plătitori ai soluţiei sale. În prezent, SalesOMMO are doi clienţi plătitori şi este în discuţii cu alţii. Compania îşi propune să se adreseze iniţial firmelor mici şi mijlocii, pentru a-şi construi brandul pas cu pas.

În prima jumătate a acestui an, start-up-ul a reuşit să atragă o primă investiţie în valoare totală de 200.000 de euro, dintre care 50.000 de euro de la un sindicat de investitori condus de Growceanu şi 122.000 de euro de la investitori prin intermediul platformei SeedBlink. Pentru a susţine în continuare creşterea şi dezvoltarea produsului, start-up-ul caută acum o nouă finanţare.

"Am reuşit să închidem prima parte a rundei de finanţare. În total, am reuşit să ridicăm 200.000 de euro, ceea ce este o sumă semnificativă pentru România şi pentru perioada actuală prin care trecem. Iar acum, practic, suntem în zonă în care am suplimentat faza asta de pre-seed pentru că din roadmap-ul pe care l-am făcut, care este unul foarte ambiţios, şi din feedback-ul pe care l-am primit, ne-am dat seama că produsul va avea nevoie de fonduri ceva mai mari ca să ajungem acolo unde ne dorim ca să putem implementa viziunea noastră”, a menţionat Guran.