Business Hi-Tech

ZF IT Generation. Start-up Update. Cătălin Sporiş, cofondator SMSO - platformă de comunicare prin mesaje de tip text: În 2022 vrem să dublăm din nou veniturile, la 1 milion de euro. Suntem în discuţii şi pentru o finanţare, însă ne putem autosusţine în continuare

Autor: Ioana Nita

29.04.2022, 08:00 287

„Am avea nevoie de circa 600.000 euro pentru dezvoltarea şi extinderea SMSO în regiune.”

Platforma de comunicare B2C sau B2B prin mesaje de tip text SMSO, pornită ca proiect în cadrul companiei locale NOOH Media în 2019, a reuşit să genereze venituri de 400.000 euro anul trecut, dublu faţă de 2020, iar ţinta pentru anul curent vizează din nou o dublare până la aproape de un milion de euro. Compania lucrează la o nouă arhitectură software a platformei, care îi va permite să adauge şi alte canale de comunicare, precum e-mail sau soluţii de instant messaging - WhatsApp, Telegram etc., finanţarea realizându-se momentan prin forţe proprii. Pentru o dezvoltare mai accelerată însă, SMSO ar avea nevoie de o investiţie de circa 600.000 euro care i-ar permite să se extindă şi în regiune mai rapid.

„Am reuşit să dublăm cifra de afaceri de la 209.000 de euro în 2020 la 410.000 de euro în 2021. Şi la începutul acestui an avem o creştere de 50% în primul trimestru în condiţiile în care martie a fost doar o creştere de 30% versus martie 2021 pe fondul situaţiei din Ucraina. Altfel, dacă lucrurile nu ar fi fost afectate de ce se întâmpla la graniţa probabil ar fi fost o creştere de 80-90%, ceea ce este pe proiecţia noastră şi pe obiectivele noastre de a dubla cifra de afaceri în 2023 versus 2021 şi să ajungem undeva spre 900.000 - 1 mil. euro venituri. Aceasta este ţinta în condiţiile în care nu reuşim să atragem o rundă de finanţare la care lucrăm de ceva timp”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Cătălin Sporiş, cofondator al SMSO. În 2020, el a anunţat că ar avea nevoie de o investiţie de câteva milioane de euro, însă suma viza întreaga companie în cadrul căreia se dezvoltă proiectul SMSO. Acum însă, finanţarea necesară, de circa 600.000 euro, vizează strict proiectul SMSO care ar urma să se desprindă de compania-mamă NOOH Media S.R.L.

„La momentul respectiv am avut în minte să luăm o finanţare mai mare pe toată firma NOOH Media care este înfiinţată din 2010 şi care a avut venituri de aproape 2 milioane de euro în 2019. Am început discuţiile cu investitorii de tip venture capital din România, dar şi cu platforma de crowdfunding SeedBlink şi cu angel investors şi advisors, iar concluzia a fost că cei care ar fi interesaţi să investească în proiectul nostru sunt interesaţi de platforma SMSO şi de modelul acesta business tip SaaS (Software as a Service) pentru businessuri. Propunerea a fost se facă un spin-off al proiectului şi am luat decizia să mergem la discuţii pentru ce înseamnă proiectul SMSO, iar anul trecut am avut o rundă de discuţii cu majoritatea, dacă nu chiar toate fondurile de investiţii împreună cu reţelele de angel investors din România. Nu am reuşit să atragem încă prima rundă de finanţare. Am reuşit să ne finanţăm din resurse proprii, ceea ce este un lucru bun pentru noi pentru că acest bootstrapping de care se discută este sănătos până într-un punct, dar pentru a creşte, pentru a scala, pentru a ne dezvolta accelerat din punctul de vedere al produsului, din punctul de vedere al pieţelor pe care activăm din regiunea noastră Balcani sau din Europa, este nevoie de finanţare cu siguranţă.”

În cei trei ani de existenţă pe piaţă, SMS a reuşit să atragă peste 500 de clienţi plătitori, printre cei mai noi numărându-se PC Garage, Flip.ro, Teilor, Distrigaz Vest şi Sanamed. Numărul companiilor care şi-au făcut însă cont în platformă şi au testat soluţia de-a lungul timpului ajunge însă la 3.500.

„În acelaşi timp, avem şi parteneri care ne promovează serviciile către clienţii lor. Colaborăm cu platforme din e-commerce cum ar fi MerchantPro, Avanticart, Extended, GoMAG, etc., sau alte platforme din zona de sănătate - iStoma, EasyMedical sau platforme de automatizări ca PROCESIO. Deci mulţi parteneri au decis să folosească platforma noastră - probabil cea mai nouă, ultima intrată pe piaţă, dar care foloseşte ultimele tehnologii în domeniu şi care oferă soluţia aceasta de comunicare prin SMS din cloud-ul Amazon”, a precizat Cătălin Sporiş.

Clienţii SMSO folosesc platforma doar în proporţie de 15% pentru promovare, cei mai mulţi alegând să utilizeze mesajele de tip SMS în special pentru notificări şi informări.

„Aparent din exterior se vede ca o platformă de SMS marketing, dar marketingul efectiv prin SMS este undeva la 15% din volume şi SMS marketingul din păcate în România nu este foarte utilizat, aşa cum este utilizat în afară. Clienţii noştri folosesc în proporţie de 85% SMS-urile tranzacţional. Cei din e-commerce folosesc pentru ce înseamnă status comanda - <<s-a plasat comanda>>, <<s-a procesat comanda>>, <<s-a transmis comanda către curieri>>, cei din zona clinicilor medicale pentru remindere programări, pentru rezultate analize, tot ce înseamnă aceste notificări şi informări. Iar cei din utilităţi, de exemplu, folosesc ca să anunţe că s-a emis factura şi astfel aceste companii sunt ajutate să încaseze banii mai rapid şi să reducă în acelaşi timp costurile”, a explicat el.

Anul acesta, compania are în vedere încheierea unor noi parteneriate pentru integrarea cu Shopify, Hubspot, Zapier, dar şi schimbarea întregii arhitecturi software care să îi permită să adauge şi noi canale de comunicare prin mesaje de tip text - e-mail, WhatsApp, Telegram, ş.a.m.d.

„Ca şi obiectiv pentru următoarele luni, ne-am propus să finalizăm noua arhitectură software bazată pe microservicii şi containere orchestrate de Kubernetes. Practic, microserviciile ne-ar permite nouă, SMSO, să adăugăm independent alte canale de comunicare, ceea ce ne şi dorim, precum e-mail, WhatsApp, Telegram, Apple Business Chat şi multe alte canale de comunicare, astfel încât să devenim o platformă de tip CpaaS - Communication Platform as a Service - şi să fim complet funcţionali undeva spre sfârşitul lui 2023.”