Business Hi-Tech

ZF Live. Alexandra Roată, managing partner, SoftLead: În producţie, construcţii sau servicii sunt cele mai stringente nevoi de digitalizare. IMM-urile care activează în alte sectoare decât cel de IT pot atrage granturi între 20.000 de euro şi 100.000 de euro pentru digitalizarea afacerii

Autor: Alexandra Matei

03.03.2023, 17:20 1124

Companiile vor lua bani din PNRR pentru zona de cursuri pentru angajaţi, astfel încât ei să înveţe să folosească cu succes aplicaţiile software şi pentru aplicaţii de tip enterprise.

Alexandra Roată, managing partner în cadrul SoftLead, un start-up-ul local ce a dezvoltat o platformă de tip marketplace prin care ajută companiile să aleagă soluţia software potrivită pe baza ADN-ului lor digital, spune că în industrii precum producţie, construcţii sau servicii sunt cele mai stringente nevoi de digitalizare în acest moment. Ea se aşteaptă ca cele mai multe companii non-IT să acceseze fonduri pentru digitalizare prin PNRR pentru a finanţa cursuri pentru angajaţi, astfel încât ei să înveţe să folosească cu succes aplicaţiile software şi pentru aplicaţii de tip enterprise.

„Sunt două zone unde vedem un potenţial uriaş şi unde chiar este nevoie de soluţii software - în zona de cursuri pentru angajaţi, astfel încât să ştie să folosească cu succes aplicaţiile software - şi în zona de aplicaţii de tip enterprise - ERP, CRM sau aplicaţii pentru ecommerce, care au avut o explozie în ultimii ani. Acolo este şi durerea antreprenorilor din anumite industrii, cum ar fi producţie, construcţii sau servicii“, a spus Alexandra Roată, managing partner în cadrul SoftLead, la emisiunea online de business ZF Live.

Aici sunt nevoile cele mai stringente de digitalizare, însă există pe piaţă o suită complexă de aplicaţii din partea companiilor locale care pot să răspundă nevoilor lor“, a completat ea.

Prin ecosistemul SoftLead, explică ea, companiile sunt ajutate să aleagă soluţii software potrivite businessurilor lor. Platforma are în prezent peste 400 de companii IT care şi-au listat aplicaţiile software.

Pe lângă o multitudine de studii de caz, articole de specialitate despre cum se poate face implementarea software pe diverse industrii, mai nou, SoftLead a lansat şi un instrument care ghidează foarte facil companiile spre un raport complet de digitalizare, care indică gradul de digitalizare al companiei la momentul la care aceasta îşi testează potenţialul de digitalizare.

În plus, raportul indică şi un top al aplicaţiilor software potrivite, tipuri de furnizori care ar putea răspunde cerinţelor companiilor, dar şi bugetele necesare şi face o prioritizare a tipurilor de aplicaţii pe care ele ar trebui să le vizeze într-un orizont de şase luni sau un an.

„Ne-am dorit să construim un ecosistem care să susţină demersurile de digitalizare ale companiilor, fie că vorbim de IMM-uri sau companii mari ori foarte mari, astfel încât tot acest proces de digitalizare să fie simplificat şi să anuleze riscurile de eşec ale implementărilor software.“

Luna ianuarie, mai spune ea, a fost cea mai bună lună din ultimii doi ani din perspectiva numărului de cereri înregistrate pe platforma SoftLead pentru oferte de soluţii software.

În această perioadă, adaugă Alexandra Roată, se observă un interes crescut din partea companiilor care aveau deja de anul trecut prioritizată achiziţia de soluţii software, cele mai multe dintre ele aşteptând momentul potrivit pentru a aplica pentru fonduri din PNRR.

Procesul de aplicare pentru fonduri, afirmă ea, trebuie să aibă o componentă de pregătire pentru ambele tipuri de entităţi - companii beneficiar şi firme software -, iar comunicarea lor trebuie să fie în aceeaşi direcţie.

„Companiile beneficiar trebuie să ştie cu exactitate care sunt nevoile din perspectiva businessului pentru ca achiziţia software şi susţinerea prin fonduri PNRR să fie un instrument util, iar firmele software trebuie să aibă o comunicare pe înţelesul beneficiarilor“, a adăugat aceasta.

IMM-urile, consideră Alexandra Roată, este important să îşi definească nevoia de business. Mai mult, ele trebuie să discute cu cât mai mulţi furnizori software şi să compare mai multe soluţii pentru a o găsi pe cea potrivită businessului lor.

Totodată, menţionează ea, este foarte important ca aceste companii să îşi stabilească un termen de timp în care soluţia software să le poată răspunde nevoilor, întrucât costurile asociate digitalizării, despre care se vorbeşte destul de puţin, sunt destul de mari.

„Companiile trebuie să aloce oameni pentru a răspunde cu succes implementării, dar şi resurse şi timp pentru training şi pentru a face trecerea de la o aplicaţie veche la una nouă“, a mai spus reprezentanta SoftLead.

IMM-urile care activează în alte sectoare de activitate decât cel de IT pot atrage granturi între 20.000 de euro şi 100.000 de euro pentru digitalizarea afacerii.

Bugetul disponibil la nivel naţional, de 347 mil. euro,  va permite finanţarea a peste 5.500 de companii, potrivit unor estimări. Proiectele pentru finanţare se pot transmite online prin intermediul platformei de fonduri PNRR doar în perioada 15 februarie-18 aprilie anul acesta.

Granturile se oferă pentru achiziţii de hardware, echipamente pentru automatizări şi robotică destinate fluxurilor tehnologice, integrate cu soluţii digitale, pentru dezvoltarea sau adaptarea aplicaţiilor software, achiziţii de tehnologii blockchain, realizarea de website-uri, achiziţia de servicii de tip cloud, formarea personalului cu ajutorul echipamentelor IT şi consilierea şi analiza pentru identificarea soluţiilor tehnice de care au firmele nevoie.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO