Business Hi-Tech

ZF Live, Bogdan Bocşe, fondator al ScentSee.com: Un IT-ist a creat un soft care le spune utilizatorilor ce parfumuri li se potrivesc în funcţie de stilul de viaţă

Bogdan Bocşe: „Într-un magazin sunt 600-800 de sortimente de parfum şi nu ştii pe care să îl testezi primul.“

Bogdan Bocşe: „Într-un magazin sunt 600-800 de sortimente de parfum şi nu ştii pe care să îl testezi primul.“

Autor: Ioana Nita, Alexandra Marcu

01.07.2016, 00:05 547

Bogdan Bocşe, de profesie IT-ist, împre­u­nă cu Raluca-Lăcrămioara Pântrjel, consultant în retail şi parfumuri, a dezvoltat o aplicaţie software care le permite utilizatorilor să iden­ti­fice parfumurile care li se potrivesc în funcţie de stilul de viaţă sau parfumuri similare cu cele pe care le folosesc deja. Aceasta poate fi utili­za­­tă atât direct de către consumatori în varian­ta online - ScentSee.com cât şi de către retai­leri – parfumerii sau magazine de comerţ elec­tro­nic. 

„Într-un magazin sunt 600-800 de sortimente de parfum şi nu ştii pe care să îl testezi primul. Noi facem o listă foarte scurtă folosindu-ne de detaliile furnizate de utilizatorul platformei”, a spus Bogdan Bocşe, cofondator al ScentSee.com, în cadrul emisiunii de business ZF Live. 

După ce o persoană testează patru sau cinci parfumuri într-un magazin, îi scade sensibilitatea olfactivă şi nu mai poate procesa celelalte mirosuri, astfel că cei doi antreprenori au găsit soluţia de a le recomanda acestora doar trei variante de parfumuri pe baza unui chestionar sau a parfumurilor cunoscute deja. Chestionarul cuprinde 15 întrebări legate de stilul de viaţă, anumite caracteristici fizice şi preferinţă ale persoanei, cum ar fi tipul şi nuanţa pielii, culoarea naturală a părului, tipul de personalitate, floarea preferată sau culoarea preferată. Aplicaţia ţine cont chiar şi de  dieta urmată (vegană sau omnivoră) de utilizator, dacă mănâncă picant sau este fumător, toate acestea influenţând PH-ul pielii. În plus, utilizatorii pot seta şi bugetul în care să se încadreze preţul parfumului, precum şi ocazia în care se va purta parfumul – seara, ziua, la birou, activităţi de agrement sau sportive etc.

Practic, aplicaţia corelează profilul utiliza­to­rului din spatele calculatorului cu baza de date de parfumuri şi oferă trei variante de par­fum care se potrivesc cu stilul de viaţă al aces­tuia. Investiţia în dezvoltarea soluţiei s-a ridicat la circa 10.000-15.000 euro, din care 2.000 au re­prezentat costul cu serviciile, inclusiv cele de hosting web. Cei doi antreprenori vor să le ofere soluţia aceasta retailerilor offline şi on­line, contra unui tarif lunar de câteva sute de euro.

„Avem capacitatea tehnică să ne sincro­ni­zăm cu stocurile magazinelor.” Aceştia pot inte­gra soluţia ScentSee direct pe site în cazul magazinelor online sau pe tablete în cazul retailerilor offline. „Consultanţii din magazi­nele de specialitate nu cunosc caracteris­ticile fiecărui parfum.”

În cazul magazinelor online, aplicaţia se poate integra cu platforma acestora de comerţ electronic, astfel încât să le poată sugera utilizatorilor în timp real sau în cadrul unui newsletter personalizat tipuri de parfumuri pe baza celor vizualizate sau alese de aceştia.

Fondatorii ScentSee.com sunt deja în discuţii cu un retailer online din Olanda, precum şi cu jucători de pe piaţa locală de retail. Pe site sunt înregistrate 20.000 de parfumuri, însă majoritatea se găsesc doar în pieţele internaţionale.

„Pe site recomandăm doar parfumurile din stocurile partenerilor.” În prezent, platforma ScentSee.com este integrată cu cea a magazinului online Aoro, specializat în comercializarea de parfumuri, produse de machiaj şi de îngrijire personală. 

Tinerii antreprenori estimează că businessul va deveni profitabil în decurs de un an, ţinta fiind de a încheia contracte cu cinci clienţi în această perioadă  Tariful va depinde de numărul de puncte de lucru din care se utilizează aplicaţia. “Cred că o să recuperez banii într-un an. Nu mai există o aplicaţie de acest gen pe piaţa din Europa”.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO