Business Hi-Tech

ZF LIVE Bogdan Gheorghe, Trident Expert Consulting: România trebuie să investească în infrastructură pentru ca industria IT să continue să crească

Bogdan Gheorghe, IT Project Manager la Trident Expert Consulting: Este o problemă a managementului românesc că nu deleagă şi nu are încredere în oamenii pe care chiar ei i-au angajat

Bogdan Gheorghe, IT Project Manager la Trident Expert Consulting: Este o problemă a managementului românesc că nu deleagă şi nu are încredere în oamenii pe care chiar ei i-au angajat

Autor: Roxana Rosu, Ioana Nita

23.08.2016, 00:05 315
Sectorul IT se numără printre industriile care s-au dezvoltat cel mai mult în ultimii ani pe plan local, pe piaţa de profil fiind înfiinţate tot mai multe centre ale giganţilor străini de tehnologie, precum şi o serie de companii locale care dezvoltă software şi furnizează servicii de IT în regim outsourcing. Industria de IT se dezvoltă însă „din inerţie“, dat fiind că majoritatea proiectelor sunt realizate pentru clienţi străini, iar pentru ca România să nu fie depăşită de alte ţări care vin rapid din urmă, cum ar fi Polonia, trebuie să investească în infrastructură, potrivit reprezentanţilor Trident Expert Consulting, companie locală specializată în furnizarea de servicii de consultanţă şi soluţii de externalizare IT.   
 
„Trendul este ca marii producători să plece din India şi China şi să vină în estul Europei. Noi încă avem avantajul celei mai rapide infrastructuri şi ar trebui să profităm, să luăm cele mai mari proiecte“, a spus în cadrul emisiunii ZF Live Bogdan Gheorghe, IT Project Manager la Trident Expert Consulting. Piaţa de soluţii software şi servicii de IT s-a situat anul trecut la circa 3 miliarde de euro, în creştere cu 21% faţă de 2014, potrivit datelor furnizate de compania de cercetare de piaţă PAC - Pierre Audoin Consultants - pentru realizarea studiului ANIS numit „Software and IT Services in Romania“. Din această sumă, exporturile au reprezentat 67% - aproximativ 2,09 miliarde de euro, iar estimările arată că anul acesta valoarea proiectelor pentru piaţa externă va ajunge la 2,5 miliarde de euro, ceea ce înseamnă mai mult decât dublul valorii înregistrate în urmă cu 4 ani. Pentru a rămâne în frunte pe acest domeniu, România trebuie să transmită mesajul că oferă cea mai bună calitate, nu cel mai mic preţ, model care s-a dovedit păgubos pe termen lung.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO