Business Hi-Tech

ZF Live. Ioana Dancău, sales director SCEE, Rezolve, care a creat o soluţie care transformă reclamele pasive într-unele active: În România am început discuţiile directe cu businessurile de mai puţin de două luni 

Ioana Dancău, sales director SCEE, Rezolve: Cel mai mare grad de adopţie pentru această soluţie este în China. Acolo consumatorii sunt încântaţi de această soluţie pentru că le permite accesul instant la produse. Comparativ, în România, dar nu numai, companiile îşi dezvoltă aplicaţii de mobil şi le folosesc mai mult pe partea de loializare a clienţilor.

Ioana Dancău, sales director SCEE, Rezolve: Cel mai mare grad de adopţie pentru această soluţie este în China. Acolo consumatorii sunt încântaţi de această soluţie pentru că le permite accesul instant la produse. Comparativ, în România, dar nu numai, companiile îşi dezvoltă aplicaţii de mobil şi le folosesc mai mult pe partea de loializare a clienţilor.

Autor: Alexandra Cepăreanu

15.12.2022, 17:40 168

♦ „Strategia noastră pentru piaţa din România este să ne extindem prin parteneriate cu firme mari, care au la rândul lor nume importante în portofolii şi care fac reselling.“

Compania britanică Rezolve, care a dezvoltat o soluţie prin care transformă reclama pasivă într-una activă, oferind acces rapid consumatorilor la produsele şi serviciile din campaniile de marketing, a început discuţiile cu firme active pe piaţa din România pentru a încheia parteneriate şi a se extinde la nivel naţional.

„În România am început discuţiile directe cu businessurile de mai puţin de două luni. Strategia noastră pentru piaţa din România este să mergem prin parteneriate cu firme mari, care au la rândul lor în portofolii multe nume de renume şi care la rândul lor fac reselling“, a spus în cadrul emisiunii de business ZF Live Ioana Dancău, sales director SCEE, Rezolve.

Practic, Resolve este o platformă de m-commerce şi m-engagement care poate fi instalată pe orice aplicaţie mobilă pentru a creşte gradul de interacţiune şi volumul de vânzări instante pe mobil.

„Mobilul a devenit dispozitivul preferat pentru e-commerce, iar în viitor se va renunţa la laptop. Mobilul va fi cel care va rămâne practic standardul nostru de device şi pe fondul creşterii m-commerce-ului, am făcut acest link între branduri, businessuri şi consumatori. Pentru că am plecat de la nevoia, de la ideea aceasta de transformare, de revoluţionare a procesului de vânzare şi de interacţiune între consumatori şi companiile care vând produse, soluţii experienţe“, a explicat reprezentanta Rezolve.

Ea a adăugat că soluţia dezvoltată de compania britanică Rezolve se pretează în diverse sectoare de activitate - retail, agenţii de turism, agenţii sau companii de entertainment, muzee, teatre, opere. De asemenea, soluţia poate fi utilizată atât în zona de campanii de marketing outdoor, cât şi în campanii de marketing audiovizuală sau radio.

„Unul dintre lucrurile care mi-au fost spuse recent de către un partener a fost că noi putem fi poziţionaţi pe piaţă ca un advertiser as a service. Pentru că, deşi toate aceste interacţiuni au loc pe mobil, noi de fapt transformăm orice tip de media – din varianta printată, pe TV, radio, digitală, într-un canal de vânzare şi interacţiune cu consumatorii. Iar soluţia nu ajută doar la creşterea volumului de vânzări. Este vorba şi despre engagement. Intrăm într-o etapă în care consumatorul devine sensibil la preţ, iar firmele au investit în customer acquisition – achiziţia de clienţi – şi riscă să îşi piardă noii clienţi din cauză că nu mai sunt relevante ca preţ. Dar prin noile tehnologii ele pot trimite oferte targetate.“

Un alt beneficiu adus de această tehnologie este reprezentat de faptul că atrage consumatorii în locaţiile fizice, prin ofertele lansate, şi colectează date.

„Practic, punem în mâna firmelor un instrument de marketing şi ei de fapt sunt cei care ştiu să îl utilizeze pe măsura obiectivelor pe care le au setate, pentru că mai contează şi ceea ce brandul respectiv targetează - adică vrea să îşi crească baza de utilizatori, vrea să îşi loializeze clienţii, vrea să crească volumul de vânzare.“

De asemenea, prin Rezolve companiile ştiu câţi clienţi sau ce volum de vânzare a generat o anumită campanie de marketing.

„În mod normal nu ştim ce vânzări gene­rează o campanie de publicitate, dar prin Rezolve ştiu sigur că, spre exemplu, printr-o anumită publicitate am adus 5.000 de vânzări săptămâna asta. Practic toată investiţia va fi relaţionată cu rentabilitatea investiţiei, cu vânzările pe care le va produse.“

Ioana Dancău a menţionat că pe piaţa din România încă nu există apetit pentru astfel de soluţii, însă, odată cu dezvoltarea zonei de m-commerce (mobile commerce), cererea pentru astfel de soluţii va creşte. „Cel mai mare grad de adopţie pentru această soluţie este în China, în India. Acolo con­sumatorii sunt încântaţi de această so­lu­ţie pentru că până la urmă mar­ketingul este pasiv, cumva vezi pro­moţia, vezi pro­du­sul sau serviciul promovat şi atât, nu îl poţi accesa instant, direct. Asiaticii sunt cei mai teh­nologizaţi, cei mai deschişi şi mai recep­tivi la engagement. Com­parativ, în România, dar nu doar, sunt com­panii care îşi dezvoltă aplicaţii de mobil, investesc în dez­voltare şi men­tenanţă şi o folosesc mai mult pe partea de loializare. Practic, m-commerce-ul la noi nu este la nivelul din alte ţări.“

 

Ce a mai spus Ioana Dancău la ZF Live

Noutatea este că pur şi simplu suportul de marketing, deci reclama propriu zisă din ziar devine un canal de vânzare pentru că eu consumator am în mână telefonul şi folosesc camera pentru a scana acel advertising care a fost tratat cu tehnologia Rezolve. După scanare ajung să accesez exact produsul promovat/targetat de Banca Transilvania.

În ceea ce priveşte costul utilizării soluţiei Rezolve, Ioana Dancău a spus că cei care au implementată soluţia plătesc doar ce consumă. E ca la telefonia mobilă, adică dacă consumatorul nu utilizează, nu plăteşte.

Lumea vrea să fie totul rapid, de aici a pornit şi ideea aceasta Rezolve. Practic, vrem să mărim rapiditatea consumatorilor de a ajunge la produsele promovate de companii. Astfel, promovarea out-door devine inteligentă. Pentru că prin scanare companiile colectează şi date. Adică ele văd cine şi unde a scanat acel advertising. Şi chiar dacă a fost scanat doar pentru a primi mai multe informaţii şi nu a finalizat tranzacţia, brandurile ştiu că la o anumită oră un anumit consumator a fost într-un anumit loc şi atunci pot veni cu alte campanii targetate.

În prezent, Rezolve se află în discuţii cu o companie care vinde produse de bucătărie. Spre exemplu, această companie poate să comande la noi magneţi de frigider, iar aceştia să fie digitalizaţi şi devin astfel un canal de vânzare constant, pentru că prin simpla scanare consumatorul poate să ajungă pe site-ul retailerului şi să cumpere ceea ce acesta din urmă promovează.

Am studiat în Italia, am muncit în Spania, în Instanbul, soţul meu este din Spania. Cumva suntem o familie internaţională. Am avut ocazia să văd multe etnii şi să văd diferenţele între România şi alte ţări.

Noi, românii, am fost obişnuiţi cu greul, am fost obişnuiţi să găsim soluţii şi să facem mult cu puţin, adică din resurse minime să dezvoltăm. În străinătate totul este mai plafonat. Omul este obişnuit cu resurse, deci bogăţia există, nivelul de creativitate este mai scăzut pentru că totul este la îndemână. Practic, în străinătate eşti un executant, aici eşti un creator.

De asemenea şi în România s-au schimbat foarte mult lucrurile, adică nu mai suntem la acelaşi nivel, nu mai există nicio diferenţă între fiul meu de 18 ani şi orice alt tânăr din orice colţ al lumii de 18 ani. Tehnologia, internetul ne-a uniformizat practic şi atunci am vrut ca prin aceste interacţiuni umane din din România să aibă practic o experienţă cât mai dezvoltată. Practic, ceea ce mi-a adus mie multiculturalismul a fost exact această viziune globală şi de a înţelege practic interlocutorul cu care vorbesc, astfel încât mesajul meu să aibă o rată de succes foarte ridicată.

 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO