Business Hi-Tech

ZF Live. Mihai Pătraşcu - CEO EvoMag: Anul acesta vrem să ne extindem către Bulgaria şi Ungaria şi să deschidem un marketplace. Ne-am bugetat afaceri de 25 mil. euro, plus 20%

Autor: Ştefan Stan

07.02.2017, 00:05 1528
EvoMag, unul dintre principalii jucători din piaţa de e-commerce din România, are în plan anul acesta extinderea către două noi pieţe, Ungaria şi Bulgaria, precum şi deschiderea unui marketplace, care este deja în dezvoltare, a spus  Mihai Pătraşcu, CEO şi principalul acţionar al EvoMag, în cadrul emisiunii de business ZF Live.
 
„Vrem să ne deschidem către pieţele din Bulgaria şi Ungaria. Sperăm ca în a doua jumătate a anului să putem intra. La EvoMag avem undeva la 60.000 de produse. Pro­babilitatea ca din aceste produse să găseşti produse com­pe­titive pe piaţa din România pentru piaţa din Ungaria şi Bulgaria este foarte mare“, a spus Mihai Pătraşcu. 
 
EvoMag are anul acesta trei direcţii strategice: lansarea marketplace-ului în trimestrul doi al anului, în care deja a investit 100.000 de euro, extinderea către două noi pieţe şi dezvoltarea punctelor de livrare.
 
„Partea de marketplace este deja în dezvoltare de nouă luni, este în secţiunea finală de implementare. Ne dorim ca până la sfârşitul anului să avem 10 parteneri strategici, cei mai importanţi jucători din fiecare sector. Garantul market­place­ului este brandul evoMag. Urmărim companiile care pot oferi produse şi servicii de calitate şi preţuri competitive“, a spus Pătraşcu. „O altă linie strategică pe care o avem este legată de punctele de livrare. În momentul de faţă avem 6 puncte de livrare evoMag, de unde clientul poate ridica şi testa produsele noastre. Estimăm că vom avea 50 de puncte până la sfârşitul anului.“
 
Punctele de livrare vor fi localizate acolo unde sunt clien­ţii EvoMag, susţine Pătraşcu. „Clienţii noştri au între 25 şi 40 de ani, cu studii şi venituri peste medie. Partenerii noştri care se ocupă de acest proiect deschid puncte unde clientul poate să ajungă uşor: ori în drum spre casă, ori în zonele de birouri.“
 
Şeful EvoMag nu exclude ipoteza să vândă compania sau să facă achiziţii în piaţă. „Avem discuţii şi cu parteneri strategici, care sunt interesaţi în acest moment de EvoMag: fonduri de investiţii, retaileri, companii care se află pe lanţul acesta de vânzare a produselor de IT&C“, a spus Pătraşcu.
 
„În momentul acesta, 99% din atenţia noastră se duce către operaţional zilnic, adică a creşte noi organic sau prin acţiunile de marketing pe care le facem. 1% din atenţie merge spre posibilitatea de a primi o infuzie de capital sau a face o colaborare strategică cu alţi parteneri din lanţul de distribuţie.“
 
Anul trecut a explodat categoria de mobile. Dacă în 2014/2015 categoria mobile reprezenta 10-15% din vânzările EvoMag, anul trecut a urcat la 25%. „Estimăm că este un trend al pieţei, pentru că foarte mulţi clienţi de-ai noştri de tehno­logie trec foarte mult către mobile. Traficul nostru pe mo­bile a crescut cu până la 40% din total trafic al EvoMag, ceea ce confirmă şi vânzarea mai bună a telefoanelor mo­bile“, a spus directorul magazinului online.
 
A doua categorie care a avut creştere bună a fost cea de TV-uri, apoi categoriile clasice pentru retailerul IT&C: com­po­nentele, imprimantele, laptopurile, care îşi păs­trea­ză o pon­dere importantă.
 
O schimbare importantă remarcată de antreprenor este creşterea plăţilor online. „20% din toate vânzările se fac prin plă­ţile online. Micşorarea comisionului de tranzacţionare a­nul trecut a deschis şi mai mult piaţa. Ne ajută foarte mult, pen­tru că scopul nostru este de a vinde produsul foarte rapid“, a spus el.
 
 
Ce a mai declarat Mihai Pătraşcu la ZF Live:
 
- Trebuie să fim profitabili. Înainte de a avea orice creştere a cifrei de afaceri, trebuie să avem ce investi. Investiţiile pe care le avem sunt din profitabilitate, din ceea ce generează compania. Avem nişte linii de credit, care ne ajută în anumite situaţii să accesăm nişte stocuri mai bune. De Black Friday pentru a atinge nişte obiective este nevoie de stocuri mai mari.
 
- În 2016 am văzut anumite mişcări în direcţia de consolidare a pieţei. Piaţa devine mult mai profesionistă, iar calitatea serviciilor e oferită la un nivel mai crescut.
 
- Anul trecut ne-am mutat Într-un showroom, sediu şi depozit nou. 97% din livrările noastre se fac în 24 de ore. Clienţii care cumpără online îşi doresc foarte rapid produsele. Preţul s-ar putea să nu fie cel mai important criteriu pentru cei care cumpără online, ci rapiditatea livrării şi seriozitatea. Am ajuns la 70 de angajaţi.
 
-  Noi ne dorim să ajungem la 25 de milioane de euro, o creştere de 20%. Anul trecut am avut acelaşi target. În momentul de faţă avem o stagnare de anul trecut, dar este încă timpuriu. Această stagnare vine şi din faptul că oamenii sunt în stradă, ei sunt clienţii noştri.
 
- Evomag are flotă proprie de livrare, în Bucureşti de 8 oameni şi 8 maşini.
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO