Business Hi-Tech

ZF Live. Răzvan Pătrunoiu, country manager Accenture: Angajaţii români nu sunt foarte flexibili la mutarea dintr-un oraş în altul

Răzvan Pătrunoiu, country manging director al Accenture

Răzvan Pătrunoiu, country manging director al Accenture

Autor: Roxana Rosu

06.06.2016, 07:00 1059

Angajaţii români nu sunt foarte flexibili la mutarea dintr-un oraş în altul, chiar şi în cadrul aceleiaşi com­panii, piaţa fiind caracterizată de o cultură mai localizată, la care se adaugă oportuni­tăţile pe care le oferă com­paniile mari în fiecare centru, a spus la ZF Live Răzvan Pătrunoiu, country manging director al Accenture.

„Românii nu sunt foarte mobili, mi-aş dori să fie mai flexibili. Cred că avem o cultură mai localizată. În plus, noi oferim oportunităţi locale şi nu simt nevoia să se mute în altă parte. Deşi încurajăm să accepte joburi şi la birourile noastre din alte oraşe.“

Aceeaşi tendinţă se regăseşte şi în cazul transferului la birouri din străină­tate, numărul celor care aleg această cale fiind redus, deşi oportunităţi există în cadrul grupului.

Accenture a încheiat 2015 cu afaceri de 70 milioane dolari în România, cu 1.800 de anga­jaţi, şi mizează pe o creştere de circa 15% în acest an. În plus, compania continuă angajările, urmând să angajeze câteva sute de oameni până la finele anului, în condiţiile în care firma recrutează spre 1.000 de oameni pe an. Echipa locală de management este formată exclusiv din români.

Accenture  are clienţi atât mari com­panii din străinătate, cât şi subsi­diare din România, cererea de servicii de afară fiind în continuare pre­do­mi­nantă. „Dorim să creştem şi portofoliul clienţilor locali, 60-70% din  cerere vin de afară, restul de pe plan local.“

Serviciile oferite acoperă domenii diverse, inclusiv consultanţă, strategie de business, tehnologie, operaţiuni şi infrastructură tehno­logică, dar zona de  recrutare, partea adminis­tra­tivă, servicii de mobilitate internaţională şi pre­gătirea salariilor.

Industria de servicii s-a aflat pe un trend ascendent în ultimii 4-5 ani, care va continua şi în perioada următoare, companiile, inclusiv cele locale, fiind tot mai interesate de contractarea unor astfel de servicii.

„Contează mult şi costul, dar un rol major îl are calitatea oferită. Trebuie să ne îmbunătăţim nivelul calitativ al cunoştinţelor absolvenţilor inclusiv. În sistemul de învăţământ sunt multe de făcut. Nivelul abilităţilor cerute de industria serviciilor este foarte sus.“

Peste 90% din angajaţii Accen­ture sunt absolvenţi de facultate, cunoaşterea unor limbi străine fiind obligatorie, în condiţiile în care majori­tatea clienţilor sunt străini. 

În ceea ce priveşte salariile, Răzvan Pătrunoiu spune că ele sunt poziţionate corect pe piaţă, salariul de intrare crescând cu 5-6% pe an, în ritm cu piaţa. În plus, compania pune un accent important pe programele de educare şi dezvoltare oferite angajaţilor, un beneficiu la care şi românii sunt tot mai atenţi.

„Tinerii vor dezvoltare în primul rând. Acest lucru contează foarte mult pentru noile generaţii. Vor promovare, expunere la situaţii diferite, din care să înveţe.“

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO