Business Hi-Tech

ZF Live. Steffen Heringhaus, fondator al Five Elements Digital: Sunt companii mici de e-commerce, în zona de B2B, care au bugete de 1.500 euro lunar pentru marketing digital. În zona de B2C bugetele sunt între 2.000 şi 10.000 euro. Iar la businessurile mari vorbim de 100.000 euro

Autor: Alexandra Cepăreanu

18.05.2023, 18:00 165

Agenţia Five Elements Digital are în portofoliu 30 de clienţi şi gestionează peste 60 de site-uri web Compania a închis anul 2022 cu afaceri de 750.000 euro, în creştere cu 25% faţă de anul precedent.

Bugetele stabilite de companii pentru proiectele şi campaniile de marketing digital fluctuează în funcţie de mai multe criterii, a spus Steffen Heringhaus, fondator al agenţiei Five Elements Digital. Astfel, acestea pot pleca de la suma de 1.500 de euro - dacă businessul este mic şi se adresează altor businessuri, nu consumatorilor finali – şi poate ajunge la 100.000 de euro, când este vorba de companii de dimensiuni mari.

„Sunt companii mici de e-commerce care au bugete de 1.500 de euro lunar pentru marketing digital (fără să includem şi comisionul agenţiei aici). Acesta este un buget mic, dar pentru multe businessuri din zona de B2B (business-to-business) poţi avea rezultate bune cu acest buget. De obicei, pentru partea de B2C (business to consumer), dacă businessul nu e foarte nişat, avem bugete de 2.000 -5.000 euro minim, dar mai des acestea se încadrează între 5.000 şi 10.000 euro. Şi mai sunt businessurile mai mari care au bugete de 100.000 de euro poate chiar mai mult, doar pentru marketing digital“, a spus Steffen Heringhaus în cadrul emisiunii de business ZF Live.

El a adăugat că începând cu anul 2020, în urma pandemiei de COVID-19, costurile de marketing digital au început să crească. Însă, în continuare este loc de creştere a bugetelor dedicate zonei de marketing digital, consideră fondatorul agenţiei de profil.

„A crescut mult preţul şi costul de advertising, e marketing digital, pentru că avem o concurenţă  din ce în ce mai mare. Anul trecut, pe fondul crizei geopolitice, mai ales în vara lui 2022, s-a decelerat această creştere şi am observat că începem să ne revenim. Însă, costul nu a devenit mai ieftin şi mă aştept ca în anii următori să mai crească. Dacă ne uităm în alte ţări, costul cu aceste servicii este mult mai mare decât ce avem la nivel naţional. România încă nu şi-a dezvoltat potenţialul maxim în această zonă şi mai este loc de creştere a bugetelor dedicate acestor servicii.“

În ceea ce priveşte randamentele pe care le generează investiţiile făcute în campanii de marketing digital, Steffen Heringhaus a explicat că în zona de SEO randamentele sunt „cele mai bune“.

„În zona SEO - partea care se ocupă ca tu să apari pe prima pagină de Google -, ran­damentul investiţiilor (return on investment) este foarte bun pentru că serviciul nu este aşa scump. Spre exemplu, dacă pentru o reclamă pe Google ai nevoie de bugete de 2.000 – 10.000 euro, pentru SEO poţi să ai buget şi de 1.000 de euro. Dacă ai foarte multă concurenţă şi te lupţi cu eMAG, să spunem, atunci trebuie să investeşti semnificativ mai mult, dar mulţi jucători încep cu buget de 1.000 de euro. Şi pentru multe businessuri campaniile cu SEO înseamnă 20% din trafic, implicit şi din vânzări.“

Steffen Heringhaus, care are o experienţă de peste 20 de ani în zona de SEO, a decis în 2018 să pună bazele agenţiei Five Elements Digital. În prezent, agenţia are în portofoliu 30 de clienţi şi gestionează peste 60 de site-uri web. „Avem mulţi clienţi din zona de

e-commerce, publishing, dar şi din zona de servicii, precum stomatologie, servicii de iluminat, imobiliare, lucrăm cu doi jucători activi pe piaţa de telecomunicaţii. Anul trecut am avut 750.000 euro cifră de afaceri, în creştere cu 25% faţă de 2021. Anul acesta am vrea mai mult şi cred că piaţa ar permite o creştere mai mare, dar nu cred că piaţa de talente ne permite. Pentru că toată lumea caută specialişti în digital marketing şi pur şi simplu nu există.“

 

Ce a mai spus Steffen Heringhaus la ZF Live

2023 este bine, am avut multe emoţii pentru că anul trecut s-a terminat cu un pic de nesiguranţă, toată lumea a aşteptat criza, toată lumea era nesigură cu inflaţia şi totul cum se dezvoltă, dar în ianuarie şi februarie noi am simţit un pic mai lent acest trend. S-au dezgheţat foarte mult lucrurile pentru noi începând cu luna martie - aprilie şi pot să zic că în momentul de faţă este foarte optimist sentimentul. La început de an lumea a fost mai precaută dar nu au restras bugete, chiar au adus bugete noi. Noi administrăm milioane de euro.

Cititorul, când caută pe Google se comportă într-un anumit fel. Adică publicaţiile nu trebuie să scrie pentru cititori, ci pentru cititorii care ajung pe Google. În momentul în care cititorul caută pe Google ceva foloseşte anumite cuvinte, spre exemplu, vrea să ştie care sunt rezultatele alegerilor parlamentare şi o să caute „rezultate alegeri parlamentare“, poate mai adaugă şi „în toamnă“ sau o perioadă anume, iar jurnalistul scrie „partidul X a câştigat alegerile“ – ceea ce este ce vrea să citească cititorul dar Google nu ştie asta. Iar pentru ca Google să facă conexiunea că acest articol este de fapt cu rezultatele alegerilor parlamentare trebuie să îl ajutăm puţin. Asta nu se întâmplă doar în zona de media, ci şi în e-commerce, pentru că clientul are educaţie într-un fel şi producătorul într-un alt fel. Noi trebuie să vorbim pe înţelesul lor şi după să îi educăm.

 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO