Business Hi-Tech

ZF Mobilio-Apps & Business Forum: câte aplicaţii au românii pe smartphone-uri

ZF Mobilio-Apps & Business Forum: câte aplicaţii au românii pe smartphone-uri

Autor: Adrian Seceleanu

18.04.2012, 20:53 909

Utilizatorii de smartphone-uri Samsung din România au descărcat pe terminalele mobile în ultima săptămână aproape 60.000 de aplicaţii, interesul pentru softurile disponibile pentru telefoanele mobile fiind unul "foarte mare" pe piaţa locală, spune Sorin Manea, directorul diviziei telecom a reprezentanţei locale a companiei sud-coreene. El este unul dintre speakerii care va participa săptămâna viitoare la ZF Mobilio-Apps & Business Forum, un eveniment care are drept temă centrală evoluţia pieţei locale de aplicaţii pe mobil şi modalităţile prin care dezvoltatorii locali pot profita de oportunităţile create de explozia vânzărilor de mobile inteligente.

Anul trecut s-au vândut în România 600.000 de smartphone-uri, iar în acest an cifra va urca la un milion de unităţi, mărind astfel oportunităţile pentru dezvoltatorii de soft, dar şi presiunea pe companii de a găsi o soluţie potrivită şi eficientă de promovare prin acest nou canal.

Descărcarea de aplicaţii a explodat, spun şi reprezentanţii Vodafone România, companie cu peste 8 milioane de clienţi pe telefonie mobilă. "Odată cu vânzările în continuă creştere de terminale smartphone atât în România, cât şi la nivel global, consumul de aplicaţii a explodat - pentru români cele cele mai căutate fiind jocurile, aplicaţiile din zona de muzică şi cele de social networking", spune Dragoş Chivu, director data marketing al Vodafone România, numărul doi pe piaţa locală de telefonie mobilă. Compania de telefonie mobilă s-a implicat de altfel deja în segmentul de aplicaţii, pe care îl consideră de o importanţă cheie. "Încă din toamna anului trecut Vodafone susţine ecosistemul aplica­ţiilor locale şi internaţionale. Scopul este, evident, educarea consumatorilor, identificarea nevoilor acestora şi prezentarea de aplicaţii care să uşureze o multitudine de nevoi din viaţa de zi cu zi, de la informare şi comunicare până la plata de servicii direct de pe smart­phone, generând astfel convenienţă şi simplitate", adaugă Dragoş Chivu.

Printre speakerii din România şi străi­nătate participanţi la eveniment se numără Mark Michelson, CEO al Mobile Marketing Research Association (MMRA), Dragoş Chivu - director data marketing al Vodafone România, Sorin Manea, directorul diviziei telecom de la Samsung România, Petru Jucovschi - technical evangelist la Microsoft, Bogdan Naumovici - 23 Communication Ideas, Robert Berza - head of internet division, Central European Media Enterprises şi Dan Bulucea - CEO al Google România.

Printre temele care vor fi dezbătute la ZF Mobilio se numără: cum se pot face bani din aplicaţii, evoluţia pieţei smartphone din România şi rezultatele obţinute de companiile care şi-au lansat deja propriile aplicaţii şi estimări în ce priveşte evoluţia acestui business.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO