Business Hi-Tech

ZF Most valuable TECH start-ups in Romania 2022. Laurenţiu Ghenciu, chief business officer în cadrul SeedBlink: Investitorii se uităm acum la alte aspecte când evaluează un start-up, vor să vadă tracţiune şi scalabilitate. Start-up-urile ne întreabă foarte des cum pot explica investitorilor cum vor face faţă în următoarele 6-12 luni

Laurenţiu Ghenciu, chief business officer în cadrul SeedBlink: Nu toată lumea dezvoltă produse şi servicii care răspund unor nevoi majore, însă, în acest context, important e cum îl poate ajuta soluţia sau produsul tău pe clientul final să treacă peste perioada asta.

Laurenţiu Ghenciu, chief business officer în cadrul SeedBlink: Nu toată lumea dezvoltă produse şi servicii care răspund unor nevoi majore, însă, în acest context, important e cum îl poate ajuta soluţia sau produsul tău pe clientul final să treacă peste perioada asta.

Autor: Alexandra Cepăreanu

21.07.2022, 12:00 149

♦ „Echipa este în continuare un element important, scalabilitatea, think big, industria şi cât de mare este problema pe care o rezolvă.“ ♦ „Fondurile de finanţare de tip venture capital sunt mai atente cu investiţiile pe care le fac, investitorii sunt şi ei mai atenţi unde îşi pun banii, iar start-up-urile îşi doresc finanţare, pentru că nu se ştie ce va fi la anul pe vremea asta.“

În noul context economic şi geopolitic incert investitorii şi fondurile de investiţii dedicate start-up-urilor de tehnologie au schimbat ponderea diferitelor criterii care stau la baza deciziei de finanţare a unui business la început de drum, a spus Laurenţiu Ghenciu, chief business officer în cadrul SeedBlink, platforma de investiţii pentru startup-uri din sectorul tech. Astfel, dacă înainte investitorii se uitau la elemente precum echipa sau era suficient ca start-up-ul să aibă un MVP (minimum viable product), în prezent antreprenorii trebuie să prezinte planurile şi strategia pentru o perioadă de minimum şase luni şi să demonstreze că soluţia sau produsul lor rezolvă o problemă importantă pentru a atrage finanţare.

„Investitorii se uită la alte aspecte atunci când evaluează un start-up. Acum este important să se vadă o tracţiune reală. Mai mult decât atât, fondatorii trebuie să poată comunica şi să aibă un plan prin care să arate cum vor face faţă perioadei următoare. Spre exemplu, o discuţie pe care o avem foarte des cu start-up-urile, în ultima perioadă, este despre cum pot explica investitorilor cum vor face faţă în următoarele 6 - 12 luni, în momentul în care vor să facă un pitch pentru a atrage finanţare. Echipa este în continuare un element important, scalabilitatea, think big, industria şi cât de mare este problema pe care o rezolvă“, a spus Laurenţiu Ghenciu, în cadrul evenimentului ZF Most valuable TECH start-ups in Romania 2022.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO