Business Hi-Tech

ZF Tech Day. Florin Popa, director B2B, Orange România: Cele mai mari creşteri pentru noi, de aproape 30%, au fost generate de serviciile IT&C, iar vedeta a fost segmentul de cloud. În zona de servicii IT&C creşterea pentru IMM-uri a fost de peste 40 la sută, în timp ce pentru companiile mari a fost în jur de 26 la sută

Autor: Adrian Seceleanu

17.10.2022, 00:07 399

Segmentul de servicii IT&C a adus cele mai mari creşteri pen­tru divizia B2B a Orange Ro­mânia, liderul pieţei locale de telecom, cererea fiind generată în mare măsură de cloud şi soluţii de securitate ciber­netică, evoluţie care a con­tribuit la înregis­trarea unui avans al veni­turilor totale ale companiei pe segmentul de business.

„În primul rând m-aş referi la rezulta­tele pe primul semestru, pentru că datele pentru trimestrul trei nu sunt încă dispo­nibile, şi aş vrea să remarc că în continuare vedem o uşoară creştere a pieţei. Ca să fiu mai precis pentru divizia de B2B a Orange România am ob­servat o uşoară creştere de 2% pentru aceas­tă perioadă, comparativ cu anul trecut. Desi­gur că această creş­tere es­te diferită dacă vor­bim de veni­tu­rile din servicii şi cele din vânzările de echipa­mente, respectiv cele din servicii au crescut uşor - cu 1 la sută, în timp ce cele din echipa­men­te au crescut cu aproape 10 la sută. Dar evident că există, ca de obicei, şi vedete ale evoluţiei din piaţă, şi m-aş referi în primul rând la acestea, la zonele de creştere, de oportunitate. În continuare serviciile de tip IT&C au fost vedeta creş­terii acestei perioade. Vorbim de o creştere de peste 28 la sută în semestrul 1 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi această creştere vine, ca şi în perioada anterioară, în special din zona de cloud şi de securitate cibernetică“, a declarat în cadrul emisiunii ZF Tech Day Florin Popa, director al divi­ziei B2B din cadrul Orange România.

O evoluţie pozitivă este aceea că nu­mărul companiilor mici şi mijlocii care au derulat proiecte de digitalizare/transfor­ma­re digitală a accelerat, dinamica fiind mai ridicată decât în cazul firmelor mari, a adăugat Florin Popa. „Când vorbeam mai devreme de acea creştere pe zona servicii­lor IT&C de 28 la sută, dacă e să ne uităm un pic la dinamica celor două segmente - IMM-uri versus companii mari, evident că aceasta este foarte diferită. Creşterea pen­tru IMM-uri a fost de peste 40 la sută în timp ce pentru companiile mari a fost în jur de 26 la sută. Evident că pon­derea este mult mai mult în fa­voa­rea com­paniilor mari dar cred că acesta e un semnal îm­bucu­rător, să vedem că acest segment al companiilor mici şi mijlocii accesează din ce în ce mai mult soluţii de digitalizare, soluţii de cloud, soluţii de securi­tate ciber­netică, de comunicaţii unifi­ca­te ceea ce arată pe de o parte că piaţa a devenit mai educată şi mai sofisticată, şi pe de altă parte că anumite tipuri de business au accelerat. Şi cred că faptul că după pan­demie tendinţa aceasta de a cumpăra online foarte mult, de a interacţiona din ce în ce mai mult digital - atât cu clienţii cât şi de la afacere la afacere - a pus presiune pe aceste companii mici şi mijlocii să acceseze din ce în ce mai mult aceste soluţii.“ Şi în acest an au continuat să existe pe piaţă mai multe proiecte mai mici, a adău­gat Florin Popa. „Aş spune că ten­dinţa reprezentată de proiectele mai multe dar mai mici din 2021 s-a păstrat. Sigur că există şi excepţii, există un număr de proiecte mai mari care au apărut în piaţă în special în zona sectorului public, care ve­dem că mer­ge cu paşi rapizi către digitali­zare. Dar alt­fel, dacă e să vorbim de pe pia­ţa normală, piaţa privată, a sectorului privat al IMM-uri­lor a compa­niilor mijlocii mari sau foarte mari, numărul de proiecte a ră­mas aproxi­mativ constant. Şi, da, putem spu­ne că tendinţa a fost aceeaşi de a vedea mai multe proiecte de dimensiune mai mică.“

 

Ce a mai declarat Florin Popa în cadrul interviului:

Cloud-ul, automatizarea, securitatea cibernetică sunt zonele care au fost monetizate de către furnizorii de servicii şi de soluţii, aşa cum suntem şi noi. Cloud-ul rămâne vedeta de creştere în piaţă. Am văzut creşteri şi de peste 50% pentru anumite tipuri de soluţii de cloud. Pentru noi, parteneriatul cu Microsoft - pe de o parte, rămâne unul extrem de solid şi care generează în zona soluţiilor de cloud o creştere semnificativă - atât în zona companiilor mici, dar şi a celor mai mari. Vorbim de soluţiile binecunoscute de Office 365, vorbim de soluţiile de cloud care vin din Microsoft Azure. În acelaşi timp, securitatea cibernetică rămâne o zonă pentru care probabil că vom vedea o creştere accelerată foarte mult timp. Pentru IMM-uri noi am văzut pentru companiile mici şi mijlocii o creştere de peste două ori şi jumătate în trimestrul al treilea faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ceea ce arată cumva o creştere a nivelului de conştientizare dar şi faptul că în urma promovării soluţiilor dar şi a evidenţierii riscurilor din piaţă, toate companiile încep să-şi pună problema protecţiei. Cele mai multe companii atacate, cele mai multe companii care sunt în continuare expuse dar şi care au fost atacate şi care au avut incidente de securitate sunt companiile mici şi mijlocii.

A trecut un an de când a fost anunţată achiziţia Orange Communcations (fostul Telekom Fix), între timp s-au întâmplat foarte multe lucruri. Deşi rămânem două companii separate cu identitate juridică separată, folosim totuşi acelaşi brand, încercăm să învăţăm unii de la alţii. În primul rând a fost o perioadă de învăţare accelerată, de descoperire - evident, şi cred că pentru zona de B2B lucrurile pe care le avem în comun sunt mai mult decât evidente şi ne dau toate argumentele în faţa clienţilor să ne aleagă pentru că încă de la început, de dinainte de tranzacţie, unul din elementele cheie vizate de către noi a fost complementaritatea reţelelor, complementaritatea reţelei mobile de la Orange cu cea fixă de la Orange Communications. Faptul că avem un număr de active, de centre de date: avem şase centre de date care împreună ne fac să fim unul dintre principalii furnizori de astfel de servicii de colocare, sau de infrastructură sub formă de serviciu pe care le putem oferi clienţilor business. În acelaşi timp avem două echipe de Security Operations Center care operează la fel complementar şi care oferă o paletă foarte largă de servicii. De-a lungul acestui an de zile am reuşit să punem la loc aceste resurse şi să putem oferi în mod unitar, aproape unitar aş spune, tuturor clienţilor B2B serviciile celor două companii. Iar din punctul meu de vedere principalul atu pe care îl avem în urma acestei tranzacţii rămâne resursa umană. Credem că am alăturat competenţe complementare dar în acelaşi timp că am găsit în colegii de la Orange Communications foarte multă valoare atât din punct de vedere al cunoştinţelor tehnice, al abilităţilor, al certificărilor şi aşa mai departe - cât şi foarte mult experienţă în piaţa de B2B, atât în zona sectorului public cât şi cel privat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO