Business Hi-Tech

Ziarele şi industria de divertisment au pierdut 50 miliarde de dolari pe an în favoarea noilor „monopoluri” Facebook şi Google

Ziarele şi industria de divertisment au pierdut 50...

Autor: Adrian Seceleanu

14.12.2016, 00:03 139

Creatorii de conţinut (ziarele şi industria de divertisment) au pierdut în fiecare din ultimii zece ani venituri de circa 50 de miliarde de dolari pe an în favoarea „platformelor monopol” precum Facebook sau Google, în cadrul unei operaţiuni „enorme” de realocare de capital, scrie, într-un comentariu pentru New York Times scriitorul şi producătorul de filme Jonathan Taplin, autorul cărţii „Cum Google şi Facebook au pus la colţ cultura şi au subminat democraţia”.

Autorităţile de reglementare se uită cu atenţie la fuziunea AT&T cu Time Warner, deşi monopolurile sunt în altă parte, la companiile care distribuie conţinut, susţine autorul. Taplin îşi susţine teoria cu veniturile de 50 mld. $ pierdute de creatorii de conţinut comparând veniturile obţinute de diferite segmente de business din SUA în prezent faţă de anul 2000.

Spre exemplu, veniturile caselor de discuri au scăzut de la 19,8 mld. $ la 7,2 mld. $, iar veniturile din publicitate ale ziarelor s-au redus de la 65,8 mld. $ la 23,6 mld. $. În aceeaşi perioadă, veniturile Google au crescut de la 400 mil. $ la 74,5 mld. $. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO