Business Internaţional

A murit creatorul brandului Orange. Cine a fost inventatorul conceptului de branding

A murit creatorul brandului Orange. Cine a fost...

Autor: Ştefan Stan

18.04.2014, 16:38 3215

Wally Olins, inventatorul conceptului de branding pentru afaceri şi omul din spatele transformării unora dintre cele mai puternice branduri cunoscute, inclusiv a imaginii Orange,  a murit la vârsta de 83 de ani, scrie Financial Times.

Publicaţia Financial Times l-a numit pe Olins ”lider mondial în branding şi identitate”, pentru modul în care a schimbat conceptia firmelor despre imagine.

 ”A fost cu adevărat omul din spatele brandingului, ştia cum să ajungă la client în cel mai eficient mod posibil”, a declarant Rita Clifton, preşedinta BrandCap, o firmă de consultanţă.

Olins s-a născut în Londra, pe 19 decembrie 1930.  A fost educat la Oxford, şi şi-a început cariera în advertising la o companie din India, unde a trait timp de cinci ani.

În 1965, împreună cu Michael Wolff, a pus bazele companiei Wolff Olins, pe care a vândut-o în 1997. Ulterior a fondat Saffron Brand Consultants, în 2001, companie în fruntea căreia a rămas până a murit.

”Încerc să fiu direct şi clar. Le spun clienţilor adevărul aşa cum îl văd, fără prea multă înfrumuseţare, pentru că pentru asta sunt acolo. Desigur, este bine să fii prietenos, dar e de asemenea bine să fii sincer”, a scris pe site-ul său Olins, despre modul în care privea afacerile.

Olins a scris câteva cărţi şi a vândut peste 250.000 de exemplare în 18 limbi. La cinci decenii după ce Olins a subliniat importanţa brandingului pentru companii, ideile lui au devenit general acceptate. Nu numai corporaţii, dar şi guverne şi persoane fizice se gândesc acum la importanţa identităţii şi imaginii. Viteza şi complexitate mijloacelor modern de mass-media au fact o necesitate pentru companii proiectarea unei imagini bine definite şi consistente.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO