Business Internaţional

Adidas alearga spre profit

14.04.2006, 00:00 22

Adidas-Salomon AG si-a revizuit in sus previziunile legate de vanzari, in contextul in care compania din sectorul articolelor sport incearca sa spulbere temerile investitorilor privitoare la achizitia Reebok.

Adidas isi concentreaza in acelasi timp atentia asupra strategiei sale de marketing legata de piata Statelor Unite ale Americii, noteaza Wall Street Journal Europe.

In incercarea de consolidare a imaginii brandului Adidas pe piata Statelor Unite si de a ataca pozitia de lider a rivalului sau Nike Inc., Adidas a anuntat recent semnarea unu acord pe 11 ani cu National Basketball Association, pentru furnizarea de echipament sportiv. Adidas, care a colaborat cu NBA din 2002, a declarat ca acest contract semnat este rezutatul achizitiei companiei concurente Reebok.

Adidas, cu sediul in Herzogenaurach, Germania, este de mult timp sinonima cu fotbalul si este nerabdatoare sa castige o pozitie mai solida pe piata Statelor Unite.

Compania s-a confruntat insa in ultimul timp cu o scadere a volumului de comenzi primite de Reebok.

Adidas a achizitionat compania cu sediul in Canton, Massachusetts, in schimbul unei sume de 3,8 miliarde de dolari (3,1 miliarde de euro) in luna august a anului trecut.

Recent, Adidas a promis sa-si modifice gama de produse, intentionand sa includa mai multe articole orientate pe sporturi de performanta si sa simplifice in acelasi timp imaginea de marca a Reebok prin reducerea numarului de logo-uri utilizate de aceasta.

Totusi, directorul executiv al Adidas, Herbert Hainer, a declarat ca achizitia Reebok este considerata in continuare a fi fost o miscare corecta. Acesta a aratat ca descopera mai multe reduceri de costuri decat se asteptase initial in segmente ca back-office, estimand ca nivelul reducerilor anuale de costuri va atinge 175 de milioane de euro pana in anul 2009, in crestere fata de estimarile anterioare ce indicau 125 de milioane de euro.

Hainer a majorat si previziunile legate de cresterea veniturilor grupului in fiecare dintre urmatorii trei ani, anticipand ca profitul net va inregistra rate de crestere formate din doua cifre in perioada respectiva.

Adidas se asteapta ca profitul net pe anul 2006 sa atinga un nivel de aproximativ 500 milioane de euro, in crestere cu 31 de procente fata de rezultatul inregistrat anul trecut, de 383 milioane de euro, urmand ca acesta sa creasca cu cel putin inca 20 de procente in 2007.

Valoarea actiunilor Adidas a crescut la bursa din Frankfurt cu 2,29 euro, pana la 170,49 de euro. Adidas, care a inregistrat vanzari in valoare de 6,64 miliarde de euro in anul 2005, a finalizat achizitia companiei Reebok la sfarsitul lunii ianuarie.

Inlocuirea marcii Reebok cu cea a Adidas pe echipamentele oficiale NBA (liga profesionista de baschet din Statele Unite) ar putea dauna companiei Reebok, chiar daca ar putea impulsiona Adidas. Reebok este furnizorul oficial de echipamente al NBA din anul 2001, cand a semnat un acord pe 10 ani.

Hainer a aratat ca managementul incearca sa sporeasca caracterul individualist al marcii Reebok. Pe viitor, Reebok isi va dedica o parte mai mare din resurse sponsorizarii unor atleti individuali, in timp ce Adidas doreste sa devina o marca orientata pe echipe si ligi.

Hainer a mai aratat ca Adidas nu intentioneaza sa preia acordurile de licenta incheiate de Reebok cu National Football League, Major League Baseball sau National Hockey League.



Adidas-Salomon AG

* isi majoreaza previziunile legate de vanzari

* semneaza un acord de merchandising cu National Basketball Associaton pe 11 ani

* incearca sa-si consolideze pozitia pe piata americana

* estimeaza reducerile anuale de costuri la

175 milioane de euro pana in 2009, in crestere de la 125 milioane de euro, estimarea initiala

* anticipeaza o rata de crestere de doua cifre a profitului net pe urmatorii trei ani

* se asteapta la un profit net in valoare de 500 milioane de euro in 2006, cu 31% mai mare decat anul trecut si la o crestere a acestui indicator de 20% in 2007

* a finalizat achizitia Reebok in ianuarie

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO