Business Internaţional

Adidas cumpara Reebok si arunca manusa rivalului Nike

04.08.2005, 18:49 202

Adidas-Salomon AG, al doilea producator mondial de articole sportive, va achizitiona Reebok International pentru suma de 3,1 mld. euro, in scopul maririi cotei de piata din America de Nord, dar si pentru a incerca detronarea suprematiei Nike, informeaza Bloomberg.

Adidas ofera 59 de dolari (48,28 de euro) pentru fiecare actiune din portofoliul Reebok, cu 34% mai mult fata de pretul de inchidere afisat marti, si 69 de milioane de euro in cash.

Achizitia, cea mai mare de la preluarea companiei Salomon din 1998, ii va aduce producatorului german o cota de 28% pe o piata a pantofilor sport care atinge 11,5 miliarde de dolari (9,41 miliarde de euro). Nike detine o cota de piata de 31 de procente pe aceeasi piata.

In ultimii doi ani, vanzarile Adidas din America de Nord au scazut in medie cu 13%. Achizitia va intari puterea de negociere a producatorului german si va determina consolidarea pozitiei de lider in fata Puma AG.

Adidas detinea 8,9% din piata americana de 8,9 miliarde de dolari (7,28 mld. euro), iar cota de piata detinuta de Reebok se ridica la valoarea de 12%, in timp ce Nike controla 36%.

Combinarea celor doua firme ar totaliza vanzari de 11,7 miliarde de dolari (9,57 mld. euro) fata de cele 13,7 miliarde de dolari (11,21 mld. euro) inregistrate de Nike.

Adidas declara ca profitul pe cel de-al doilea trimestru a sporit cu 34% datorita cresterii vanzarilor de produse din gama ClimaCool sau a articolelor de golf TaylorMade.

Profitul net a atins o valoare de 94 mil. euro fata de cele 70 mil. euro inregistrate anul anterior. Vanzarile au crescut cu 8% pana la o valoare de 1,52 mld. euro in cel de-al doilea trimestru. Reebok, ale carei actiuni au crescut cu 30% fata de anul trecut, a declarat un profit pe cel de-al doilea trimestru cu 71% mai mare, fapt datorat in special extinderii pe pietele din India si China.

Achizitia ar putea solutiona si problema succesiunii manageriale a directorului executiv de 61 de ani, Paul Fireman.

Reebok va continua sa functioneze sub acelasi nume si sediul central va ramane in Canton, Massachusetts. De asemenea, nu sunt asteptate reduceri semnificative de personal.

Competitia dintre Adidas si Nike se va accentua sub presinea debutului campionatului de fotbal din 2006 organizat de Germania.

Achizitia va insemna, dincolo de detalii financiare, unirea echipelor de promotori redutabili ai celor doua branduri.

Noul grup format va beneficia de o platforma globala mult mai competitiva, un portofoliu de produse mai diversificat, dar si de doua marci cu identitati comple-mentare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO