Business Internaţional

Adidas şi Nike sunt puse la zid de un gigant din retailul britanic: Companiile abuzează de poziţia lor dominată de pe piaţă şi trebuie să se confrunte o investigaţie guvernamentală

Adidas şi Nike sunt puse la zid de un gigant din retailul britanic: Companiile abuzează de poziţia lor dominată de pe piaţă şi trebuie să se confrunte o investigaţie guvernamentală

Autor: Iulian Tenchiu

20.10.2019, 15:01 419

Gigantul Sports Direct din retailul sportiv britanic susţine că Adidas şi Nike abuzează de poziţia pe care o ocupă în piaţă prin strategiile de aprovizionare şi vânzări pe care le folosesc. Din această cauză, cele două mari companii ar trebui să fie investigate de guvern, scrie CNBC.

Într-o declaraţie făcută la începutul acestei săptămâni, Sports Direct a susţinut că Adidas şi Nike abuzează de poziţia pe care o deţin, din cauza faptului că îşi reduc în mod constant portofoliul de produse şi termenul de valabilitate al produselor pe care le comercializează prin intermediul retailerilor.

„Aceste branduri deţin o poziţie extrem de puternică faţă de retaileri şi se folosesc de puterea pe care o au în piaţă pentru a controla aprovizionarea şi preţul produselor”, au declarat reprezentanţii Sports Direct.

Mai mult decât atât, Sports Direct acuză Adidas şi alte branduri sportive mari că apelează în mod constant la practici de competiţie neloială, prin care restricţionează gama de produse disponibile pentru retaileri şi prin care refuză cererea retailerilor privind furnizare de produse. Retailerul britanic a mai susţinut că marile branduri aleg să retrag în mod constant mai multe produse foarte cunoscute, cum este echipamentul sportiv sau refuză să aprovioneze retailerii cu aceste echipamente fără a avea un motiv.

„Sports Direct consideră că întreaga industrie ar avea de câştigat în cazul unei anchete a autorităţilor competente atât la nivelul Marii Britanii cât şi la nivelul înregii Europe”, au mai spus oficialii Sports Direct.

Răspunsul celor de la Adidas nu a întârziat să apară, iar compania a evidenţiat necesitatea colaborării cu retailerii pentru oferirea unor servicii de înaltă calitate. Cu toate acestea, compania a explicat că deciziile pe care le ia în raport cu partenerii din retail vin pe fondul digitalizării la scară largă.

„Un parteneriat puternic cu partenerii din retail a fost esenţial pentru a servii clienţii în cel mai bun mod posibil. Cu toate acestea, într-o lume din ce în ce mai digitalizată, consumatorul decide unde trebuie să meargă pentru informaţii şi unde trebuie să meargă pentru a cumpăra” a scris purtătorul de cuvânt al companiei Adidas într-un e-mail.

 
 
 
AFACERI DE LA ZERO