Business Internaţional

Se adună nori de criză. Un uriaş magazin din China, pe care unul dintre cei mai bogaţi oameni din lume a vrut să îl umple ochi cu haine, genţi şi pantofi de milioane de euro, acum stă gol şi abandonat. Să fie acesta primul semn că şi în buzunarele bogaţilor a început să bată vântul?

Se adună nori de criză. Un uriaş magazin din China, pe...

Autor: Iulian Tenchiu

05.11.2024, 12:31 2863

Când Bernard Arnault, şeful gigantului de lux LVMH, a vizitat China în vara anului trecut, el a pus ochii o clădire de cinci etaje, pe care voia să o transforme într-un gigant magazin pentru celebrul său brand Louis Vitton. Magazinul urma să se deschidă în 2024, dar la un an de la startul proiectului, în vitrinele acestuia nu se vede nimic, niciun client, niciun angajat, nicio geantă scumpă, scrie Bloomberg.

Progresul lent al unui astfel de proiect vorbeşte mult despre provocările şi dificultăţile cu care se confruntă peste hotare companiile europene din lumea luxului. Cererea pentru produsele de lux ar fi trebuit să explodeze după ridicarea restricţiilor sanitare. Realitatea este însă dezamăgitoare, apetitul pentru genţile, parfumurile şi accesoriile scumpe e la pământ. Drept rezultat, emblematicele branduri din lumea fashionului au pierdut 251 mld. dolari pe bursă, din martie şi până în prezent, un semnal că bogată sau nu, lumea nu mai are bani sau chef de lux.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels