Business Internaţional

Airbus zboară la înălţime în timp ce Boeing încă se luptă cu problemele create de 737 Max

Airbus zboară la înălţime în timp ce Boeing încă...

Autor: Iulian Tenchiu

23.06.2019, 14:20 3270

În cadrul evenimentului Paris Air Show, Airbus SE a anunţat lansarea celui mai nou avion al companiei, Airbus A321XLR. La polul opus se află Boeing Co, care se luptă pentru încredere din cauza problemelor create de Boeing 737 Max, scrie Bloomberg.

Modelul A321XLR reprezintă modul prin care compania vrea să exploateze zborurile pe distanţele lungi, şi care pot fi realizate cu avioane de mici dimensiuni.

Compania Air Lease Corp va cumpăra de la Airbus o flotă de 100 de avioane, care include 27 de XLR-uri noi şi 50 de A220, aflate în aceeaşi condiţie şi achiziţionate de la Bombardier Inc.

Vânzarea flotei ar putea aduce companiei aproape 11 mld. de dolari, iar printre achiziţiile Air Lease Corp se mai numără şi un avion de cursă lungă, A321neo.

De-asemenea, compania se pregăteşte să încheie şi un schimb cu Virgin Atlantic Airways Ltd, estimat la 4,1 mld. de dolari. Pentru această sumă, Virgin Atlantic Airways va primi 14 avioane A330-900, cunoscute pentru faptul că sunt unele dintre cele mai mari aeronave din această serie.

CEO-ul Boeing susţine că va reveni în joc, prin intermediul unei analize aprofundate a aeronavelor companiei şi a proceselor interne.

Cu toate acestea, posibilitatea reafirmării Boeing este destul de scăzută, compania încă luptându-se cu consecinţele şi efectele celor două catastrofe aviatice în care a fost implicată.

„Strategia noastră pe termen lung nu s-a schimbat”, a declarat Dennis Muilenburg, CEO-ul Boeing.

După cele două incidente, nu se cunoaşte data exactă la care cele mai noi avioane Boeing vor decola. Acum compania se luptă să câştige încrederea clienţilor cât şi a furnizorilor, fiind totodată forţată să se prezinte cu o strategie prin care va fi capabilă să răspundă eventualelor probleme.

Airbus SE, îl va numi director de operaţiuni pe Michael Schöllhorn, care va fi responsabil de fabricile din întreaga Europa. Echipa lui Schöllhorn trebuie să reducă costurile şi să simplifice structura industriala complexă, care a apărut în urma fuziunii dintre marii jucători naţionali din industrie.

Mai exact, Michael Schöllhorn va examina activităţile de construcţie a avioanelor în Franţa, Germania, Spania şi Regatul Unit, cu scopul de a le face mai eficiente şi de a identifica operaţiunile excedentare.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO