Mai multe dintre oraşele nordice ale Marii Britanii transformă pasaje cândva neglijate în oaze bucolice, adevărate spaţii comunitare pline de artă urbană şi grădini de ierburi, scrie Financial Times.
Majoritatea oraşelor au fonduri pentru proiecte de spaţii publice verzi, însă locuitorii pur şi simplu se implică din proprie iniţiativă. Revitalizarea aleilor respective aduce multe beneficii, de la o sănătate fizică şi mentală îmbunătăţită şi legături comunitare mai strânse la o igienă mai bună.
Pentru mulţi „grădinari“ care înverzesc aleile, boomul biodiversităţii reprezintă cea mai mare binecuvântare. „Sunt fluturi şi albine din abundenţă în acest an, ceea ce te face să simţi că eşti în natură, şi nu într-o zonă urbană uriaşă“, spune unul dintre cei implicaţi într-un astfel de proiect.
Oxford Street din Londra, care găzduieşte unele dintre cele mai faimoase magazine ale capitalei britanice, de la Selfridges la Marks & Spencer, ar putea fi pietonalizată, potrivit unui plan anunţat de primarul oraşului Sadiq Khan, notează Reuters.
Dacă planul acestuia va fi aprobat, Oxford Street s-ar alătura altor huburi de shopping majore ca Times Square din New York şi La Rambla din Barcelona care au eliminat complet traficul auto.
Khan a declarat că planul este de a elimina complet traficul, inclusiv cel de biciclete, pe distanţa dintre Oxford Circus şi Marble Arch. Biroul primarului nu a precizat cum ar urma să fie redirecţionate.
În Londra, mersul pe bicicletă înregistrează de asemenea o creştere rapidă în ultima vreme: se estimează că în prezent 1,26 milioane de deplasări cu bicicleta sunt efectuate în fiecare zi în capitala britanică, în creştere cu 6,2% faţă de 2022 şi cu 20% din 2019, iar spre deosebire de restul Angliei, boomul alimentat de pandemie continuă, relatează Bloomberg.
Bicicleta a ajuns să capete o importanţă majoră în transportul din Londra.
Şofatul a înregistrat un declin constant în ultimele două decenii, în timp ce numărul deplasărilor cu bicicleta a crescut de patru ori. Poate că aceste cifre sunt mari, însă potenţialul este şi mai mare. Potrivit Transport for London, sau TfL, peste 8 milioane de curse cu maşina ar putea fi realizate cu bicicleta.
Aceste cifre se datorează dezvoltării rapide a infrastructurii de ciclism. Aproximativ 22% dintre londonezi locuiesc în prezent la 400 de metri de rute de calitate, potrivit TfL.
Iar de când Sadiq Khan a devenit primar, reţeaua de ciclism a Londrei a crescut de patru ori, a anunţat Transport for London, conform The Standard.