Business Internaţional

Alimentele poloneze cuceresc Asia: Polonia a livrat ceai către China de 2,7 mil. euro şi fileuri de peşte către Japonia de 1,15 mil. euro

Alimentele poloneze cuceresc Asia: Polonia a livrat ceai...

Autor: Catalina Apostoiu

04.09.2019, 00:05 281

Retailerii polonezi reuşesc să pătrundă pe dificila piaţă chineză prin intermediul platformelor online.

Produsele alimentare poloneze sunt din ce în ce mai populare în ţările asiatice, relevă date furnizate de agenţiile de statistică din Polonia şi Europa.

Exporturile totale de produse alimentare au crescut cu 14% în primele cinci luni ale acestui an faţă de perioada similară a anului trecut, dar exporturile către Asia au înregistrat un avans mult mai mare. În acelaşi timp, retailerii polonezi reuşesc să pătrundă pe dificila piaţă chineză prin intermediul platformelor online, potrivit Polandin.com.

Exporturile de produse alimentare poloneze către China au crescut cu 76% în timp ce cele către Japonia au crescut cu 73%. Alimentele livrate către China în perioada ianuarie-mai 2019 au fost de 74,9 mil. euro. Aproximativ jumătate din această valoare derivă din exportul de lapte şi carne. Unele date statistice sunt chiar surprinzătoare, relevând că anul trecut Polonia a livrat ceai de 2,75 mil. euro către China, dar şi fileuri de peşte de 1,15 mil. euro către Japonia.

Un produs care devine foarte popular în Coreea de Sud este berea poloneză, exporturile crescând la 3,9 mil. euro în 2017 la 15,36 mil. euro în 2018. În magazinele sud-coreene poate fi găsită şi bere artizanală din Polonia.

China importă de asemenea bere poloneză, valoarea exporturilor din acest an atingând deja 1,15 milioane de euro.

Companiile poloneze în general sunt din ce în ce mai dispuse să recurgă la platforme online internaţionale ca Aliexpress, Tmall, eBay, Amazon şi Zalando pentru a-şi comercializa produsele peste graniţe.

Astfel de website-uri au permis producătorilor polonezi de cosmetic să pătrundă pe piaţa chineză.

Blanka Chmurzynska-Brown, director general al Uniunii Poloneze a Industriei Cosmeticelor arată că multe companii poloneze îşi comercializează produsele via Tmall.hk, un serviciu online. O altă platformă care se deschide pentru companii străine este Aliexpress.

Agenţia poloneză pentru Comerţ şi Investiţii (PAIH) susţine eforturile companiilor poloneze de a pătrunde pe piaţa chineză. Dar China nu este singura destinaţie pentru companiile poloneze care vor să-şi vândă produsele peste graniţe. platform ca eBay şi Amazon le permit acestora să-şi ofere bunurile către clienţi din alte state membre ale UE şi din SUA.

Producătorii polonezi sunt de asemenea prezenţi în portofoliul platformei de shopping online Zalando din Berlin.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO