• Leu / EUR4.7612
  • Leu / GBP5.3976
  • Leu / USD4.2560
Business Internaţional

Amazon depăşeşte Apple şi Google şi devine cel mai valoros brand din lume, evaluat la peste 150 de miliarde de dolari

Autor: Alex Ciutacu

1 feb 2018 19077

Amazon devine cel mai valoros brand din lume, cu o valoare de 150,8 miliarde de dolari după o creştere de 42% în ultimul an, depăşind companiile Apple şi Google, potrivit raportului Brand Finance Global 500 2018.

De la un magazin online de cărţi, Amazon a devenit cea mai mare afacere online a lumii, devenind în ultimii ani atât un furnizor de infrastructură cloud cât şi un producător de electronice. Cel mai mare impuls al companiei a fost achiziţionarea lanţului Whole Foods pentru 13,7 miliarde de dolari, această tranzacţie plasând brandul şi în comerţul fizic.

Economiile emergente din ţări precum Brazilia, Rusia, India sau China furnizează tot mai multe branduri în Global 500, însă niciun brand din Europa Centrală şi de Est nu a intrat în acest clasament, în ciuda ratelor de creştere economică record.

„Există speranţe ca în curând branduri din Europa Centrală şi de Est vor accede în clasamentul Global 500. Clasamentele sectoriale care vor urma în acest an vor revela deja o ambiţie crescândă a brandurilor din regiune, pe măsură ce acestea se extind dincolo de ţara de origine şi îşi consolidează profilul şi valoarea de brand”. 

Deşi Apple îşi păstrează locul 2, cu valoarea de brand crescând la 146,3 miliarde US$ după un declin de 27% anul trecut, viitorul brandului nu arată grozav. Apple încă nu a reuşit să-şi diversifice oferta şi a devenit tot mai dependent de vânzările produsului său principal iPhone, responsabil pentru două treimi din veniturile totale. Vânzările de iPhone X din trimestrul IV 2017 au fost sub aşteptări, iar modelul se pare ca va fi abandonat la sfârşitul acestui an. Preţul ridicat descurajeză mulţi consumatori mai puţin fideli, care se îndreaptă spre modele similare dar mai ieftine de la competitori. Odată cu ridicarea unor branduri emergente precum Huawei, focusul Apple pe piaţa produselor de lux poate costa brandul pierderea unei cote de piaţă importante în  piaţa mainstream, limitându-i potenţialului de creştere a valorii de brand.

Principalele valute BNR - joi, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.7612
Diferență: 0,0231
Ieri: 4.7601
Azi: 4.2560
Diferență: -0,4561
Ieri: 4.2755
Azi: 5.3976
Diferență: -0,1073
Ieri: 5.4034
Azi: 4.2429
Diferență: 0,1558
Ieri: 4.2363