Business Internaţional

Amazon porneşte un război pe piaţa alimentară: În prima zi după finalizarea achiziţiei Whole Foods a scăzut preţurile cu 43% şi vrea să scoată competiţia din joc

Amazon porneşte un război pe piaţa alimentară: În...

Autor: Alex Ciutacu

29.08.2017, 11:50 578

Retailerul online Amazon a finalizat luni achiziţia lanţului Whole Foods, o tranzacţie de 13,7 miliarde de dolari. În prima zi după preluare, gigantul american a redus preţurile la produsele alimentare cu până la 43%, potrivit Bloomberg.

Printre reducerile cu care Whole Foods şi-a surprins clienţii, se regăsesc şi o parte dintre cele mai vândute alimente, precum avocado, preţul acestuia scăzând de la 2,79 dolari la 1,99 dolari, pui la rotisor, redus de la 13,99 dolari la 9,99 dolari, iar preţul bananelor a fost tăiat drastic, de la 79 de cenţi per livră, la 49 de cenţi.

Strategia a fost cu atât mai surprinzătoare pentru clienţi cu cât Whole Foods era supranumit „Whole Paycheck”(n.r. Întregul salariu).

,,Uneori, retailerii de alimente au fost nevoiţi să investească între 500 de milioane de dolari şi un miliard pentru a reduce preţurile cu scopul de a atrage consumatorii şi de a creşte numărul lor”, spune Brittain Ladd care a lucrat pentru serviciul de livrare al Amazon pe postul de senior manager.

Aducând beneficiile Whole Foods în compania lui Jeff Bezos, tot mai mulţi clienţi ar trebui să fie interesaţi de serviciul Prime, o strategie ce constă în transport gratiuit pentru două zile pentru o serie de achiziţii şi streaming nelimitat de filme şi emisiuni TV. Analiştii estimează că Amazon Prime are peste 60 de milioane de membri.

Amazon a precizat că membrii programului Prime, serviciu care costă 99 de dolari pe an, vor fi introduşi în programul de recompensare a clienţilor Whole Foods, prin care li se oferă discounturi şi oferte speciale. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO