Business Internaţional

Amazon vrea să îşi impună dominaţia şi pe piaţa online de retail alimentar şi porneşte un război al preţurilor. Acţiunile giganţilor Wal-Mart şi Kroger au încasat o lovitură imediat după anunţ

Amazon vrea să îşi impună dominaţia şi pe piaţa...

Autor: Andreea Marin

25.08.2017, 15:32 241

Amazon, cel mai mare magazin online din lume, anunţă că va reduce preţurile la numeroase produse alimentare, odată cu finalizarea achiziţiei Whole Foods Market, de săptămâna viitoare. Anunţul a avut un impact major asupra pieţei, ducând imediat la scăderea acţiunilor unor companii rivale, precum Wal-Mart sau Kroger, scrie Reuters.

Amazon a plătit pentru Whole Foods  13,7 miliarde de dolari, iar achiziţia a determinat scăderea acţiunilor Kroger, cel mai mare administrator de supermarketuri din SUA cu 8%, iar pe cele ale Wal-Mart, cel mai mare lanţ de supermarketuri din lume, cu 2%.

Retailerul a anunţat că începând de luni va micşora preţurile pentru alimentele organice, în această categorie intrând bananele, avocado, untul, merele, varza kale, salata verde dar şi somonul provenit din ferme.

Măsura ce urmează a fi implementată nu este bine primită de investitorii Whole Foods, obişnuiţi cu câştiguri mari, dar este acceptată pentru că strategia sacrifică beneficiile pe termen scurt pentru dominarea pieţei pe termen lung, notează Reuters.

,,Uneori, retailerii de alimente au fost nevoiţi să investească între 500 de milioane de dolari şi un miliard pentru a reduce preţurile cu scopul de a atrage consumatorii şi de a creşte numărul lor”, spune Brittain Ladd care a lucrat pentru serviciul de livrare al Amazon pe postul de senior manager.

Aducând beneficiile Whole Foods în compania lui Jeff Bezos, tot mai mulţi clienţi ar trebui să fie interesaţi de serviciul Prime, o strategie ce constă în transport gratis pentru două zile pentru o serie de achiziţii şi streaming nelimitat de filme şi emisiuni TV. Analiştii estimează că Amazon Prime are peste 60 de milioane de membri.

Amazon a precizat că membrii programului Prime, serviciu care costă 99 de dolari pe an, vor fi introduşi în programul de recompensare a clienţilor Whole Foods, prin care li se oferă discounturi şi oferte speciale. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO