Business Internaţional

Americanii renunta la brandurile renumite in schimbul produselor ieftine

26.06.2009, 00:00 76

Criza economica a dus la scaderea vanzarilor in cazul unor branduri renumite din SUA, iar marile supermarketuri profita de ocazie si isi lanseaza linii proprii de produse, mult mai ieftine decat cele ale producatorilor cunoscuti.

Recesiunea din Statele Unite i-a convins pe tot mai multi americani sa renunte la brandurile cunoscute in schimbul unor produse mai ieftine, potrivit unui studiu, scrie agentia de presa Thomson Reuters.
Numeroase marci americane au de suferit din cauza perioadei de recesiune, intre acestea fiind incluse branduri ca Advil, un cunoscut medicament impotriva durerii, producatorul de legume congelate Green Giant sau Jif, o companie care fabrica unt de arahide.
Doar patru din zece branduri americane au reusit sa isi pastreze cel putin jumatate dintre clientii obisnuiti in perioada 2007-2008, potrivit studiului realizat de Catalina Marketing Corp's Pointer Media Network, care reuneste date de la peste 23.000 de magazine de pe teritoriul Statelor Unite.
 
Mentinerea clientilor este cea mai mare provocare
Mentinerea numarului de clienti reprezinta o adevarata provocare pentru industria produselor alimentare in orice economie a lumii, iar declinul economic actual nu face decat sa agraveze situatia. Doar 48% dintre consumatorii fideli ai unor produse americane si-au mentinut preferintele intre 2007 si 2008, 19% dintre acestia fiind mai putin interesati sa achizitioneze produsele respective, potrivit studiului.
Peste 33% dintre clienti au decis in 2008 sa se reorienteze definitiv catre un alt brand din aceeasi categorie de produse, arata sondajul Pointer Media Network.
In cadrul cercetarii, clientii care au achizitionat aceeasi marca de produs in cazul a 70% din cumparaturi au fost definiti drept consumatori fideli ai unui brand.
Potrivit studiului, brandul Coca-Cola este in continuare unul dintre cele mai de succes din Statele Unite. Cu toate acestea, in perioada in care s-a desfasurat cercetarea, 25% dintre consumatorii fideli brandului nu au mai fost atat de siguri de preferintele lor.
Aproximativ 59% dintre clientii fideli pastelor de dinti Procter & Gamble au devenit mai putin dispusi sa achizitioneze produsele companiei in perioada 2007-2008.
 
Retailerii isi lanseaza propriile marci
Unii retaileri importanti de pe piata din Statele Unite, printre care Wal-Mart Stores, Kroger sau Safeway, au profitat de ocazie pentru a-si dezvolta propria linie de produse in magazinele pe care le detin, acestea fiind de multe ori mult mai ieftine si, prin urmare, mai tentante pentru consumatori, in raport cu brandurile de la nivel national din SUA.
Economia americana a intrat oficial in recesiune in decembrie 2007, insa consumul a inceput sa scada inainte de declararea crizei.
Potrivit lui Todd Morris, vicepresedintele Catalina Marketing, fidelitatea consumatorilor pentru anumite branduri din SUA ar putea scadea si mai mult in perioada 2008-2009.
Studiul Pointer Media Network a analizat comportamentul a peste 32 de milioane de cumparatori intre 2007 si 2008, in cazul a 685 de branduri cunoscute, potrivit companiei.
Advil, un medicament impotriva durerii fabricat de compania americana Wyeth, a pierdut 7% in preferintele consumatorilor in perioada 2007-2008, insa marca de cereale Cheerios a General Mills a reusit sa creasca cu 6% in preferintele americanilor. Brandul de unt de arahide Jif al J.M. Smuker si legumele congelate Green Giant au pierdut 7%, respectiv 9% in preferintele consumatorilor din Statele Unite pe perioada studiului.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO