Tesla a redus preţurile vehiculelor sale electrice în Statele Unite şi Europa cu până la 20%, extinzând strategia de reduceri agresive după ce a ratat estimările Wall Street pentru livrările din 2022, raportează Reuters.
Măsura, care a provocat o scădere de 3,8% a acţiunilor Tesla la Frankfurt, a venit după ce directorul general Elon Musk a avertizat că perspectiva recesiunii şi a creşterii ratelor dobânzilor ar putea servi ca platformă a scăderii preţurilor pentru a susţine volumul în detrimentul profitului.
Scăderea preţurilor pe principalele pieţe ale Tesla marchează o inversare a strategiei pe care producătorul auto a urmărit-o în 2021 şi 2022, când comenzile de vehicule noi au depăşit oferta. Musk a recunoscut anul trecut că preţurile au devenit „jenant de mari" şi ar putea afecta cererea.
Reducerile de preţuri din SUA, anunţate joi, la sedanul Model 3 şi la SUV-ul crossover Model Y, au variat între 6% şi 20%, potrivit calculelor Reuters.
Tesla a redus, de asemenea, preţurile pentru SUV-ul crossover de lux Model X şi pentru sedanul Model S în Statele Unite.
În Germania, compania a redus preţurile pentru Model 3 şi Model Y - cele mai bine vândute modele ale sale la nivel global - între 1% şi 17%, în funcţie de configuraţie. De asemenea, a redus preţurile în Austria, Elveţia şi Franţa.
Pentru un cumpărător american al Modelului Y, preţul ar putea suferi o reducere de până la 30%.
Pentru anul 2021, Statele Unite şi China împreună au reprezentat aproximativ 75% din vânzările Tesla, deşi producătorul auto a înregistrat o creştere a vânzărilor în Europa, unde fabrica sa din Berlin şi-a intensificat producţia.