Business Internaţional

Apar primele victime ale războiului comercial dintre SUA şi China: friptura americană a devenit prea scumpă

Apar primele victime ale războiului comercial dintre SUA...

Autor: Bogdan Cojocaru

10.07.2018, 00:00 1719

Tarifele impuse de China produselor americane ca răzbunare pentru măsuri similare aplicate de Washington au lovit chiar atunci când unul dintre importatorii importanţi de carne aducea în grabă  un transport dinspre California către vama din Shanghai. Acum, Suzhou Huadong Foods Ltd. este împovărată cu o grămadă de carne de friptură americană prea scumpă, scrie Bloomberg.

Doar trei containere cu produse congelate, inclusiv coaste şi ceafă de porc, au trecut înainte ca noua taxă să crească cu până la 500.000 de yuani (75.000 de dolari) preţul fiecăruia dintre celelalte şase containere, potrivit lui Gong Peng, directorul general al importatorului. „Nu avem de ales. Trebuie să înghiţim costurile „, a spus Gong. „Suntem siguri că vom reduce dramatic achiziţiile de carne de la fermierii americani „.

Ford Motor şi Tesla au anunţat reduceri de preţuri în China cu doar câteva săptămâni în urmă, făcând sedanele lor Lincoln şi Model S accesibile consumatorilor chinezi după ce China a redus tarifele la toate importurile de vehicule străine la 15%. Începând cu 6 iulie, aceleaşi modele,  dacă sunt fabricate în SUA, sunt supuse unei taxe de 40%. Tesla a majorat preţurile pentru Modelul S şi Modelul X cu 150.000 - 250.000 de yuani după aplicarea tarifelor suplimentare, potrivit unui reprezentant de vânzări. Aceasta ar duce preţul de vânzare cu amănuntul al unui model S la 1,47 milioane de yuani. Ford a spus că se va abţine,  cel puţin pentru moment, de la majorarea preţurilor. Modelul Lincoln Navigator cu dotări de vârf costă 1,16 milioane de yuani. BMW şi Daimler se confruntă, de asemenea, cu costuri mai mari, deoarece importă modele de lux vândute în China de la uzinele lor de asamblare din SUA. BMW spune că nu va putea absorbi complet taxele mai mari şi calculează majorările de preţ necesare. Daimler a refuzat să comunice altceva în afară de faptul că intenţionează să ofere clienţilor condiţii concurenţiale. Hemp Fortex Industries nu va aştepta.

Producătorul chinez de îmbrăcăminte şi ţesături - şi un furnizor pentru mărci din SUA şi din Europa - a anunţat că încearcă să se mute în afara Chinei. Mai mult de jumătate din veniturile companiei provin de la clienţi americani. „SUA sunt o piaţă mare care nu poate fi înlocuită de nimic“, a declarat Ding Hongliang, fondatorul companiei. Just Play, producător de jucării pentru branduri precum Disney Princess, studiază, de asemenea, mutarea producţiei din China.

Moller-Maersk, proprietarul celei mai mari linii transport de containere din lume, a avertizat că noile tarife „ar putea avea un impact negativ grav“ asupra comerţului mondial şi că ar putea ameninţa locuri de muncă. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO