Business Internaţional

Aromă de faliment? Încă o lovitură pentru cel mai mare lanţ de restaurante din lume: Subway va mai închide 500 de locaţii

Aromă de faliment? Încă o lovitură pentru cel mai...
05.05.2018, 17:00 1210

Lanţul de restaurante Subway va închide aproximativ 500 de locaţii în America de Nord în 2018, potrivit CNN.

În schimb, compania speră să deschidă încă 1.000 de locaţii în alte continente.

Compania are peste 44.000 de locaţii la nivel global – mai multe decât orice alt retailer. Federaţia Naţională a Retailului transmite că erau 27.000 de restaurante Subway în Statele Unite, în anul 2016, în comparaţie cu 17.500 de locaţii ale brandului Yum (Pizza Hut, Taco Bell şi KFC), şi 14.000 de locaţii McDonald s.

Compania a transmis că se aşteaptă să închidă magazinele în urma unui plan de revitalizare anunţat din vara anului 2017. În urma planului, francizaţii vor avea nevoie de o investiţie mai mare pentru a susţine operaţiunile.

Printre proiectele Subway se numără o serie de chioşcuri de tip self-service, scaune mai confortabile, Wi-Fi şi porturi de încărcare prin USB la mese.

Subway nu a început să reducă numărul de magazine decât în urmă cu trei ani. În 2016, compania a pierdut 350 de magazine în Statele Unite, acesta fiind primul an din istorie în care compania nu s-a extins. Compania nu a transmis încă numărul de magazine din 2017 şi situaţia acestora, însă a fost raportată închiderea a sute de locaţii.

„Uitându-ne la următorul deceniu, anticipăm că vom avea o amprentă mai mică, însă mai profitabilă în America de Nord şi o amprentă seminificativ mai mare în restul lumii”, a transmis compania săptămâna aceasta.

Aromă de faliment? Cel mai mare lanţ de restaurante din lume a închis peste 900 de locaţii în 2017

Business Insider relata în luna decembrie că cel mai larg lanţ de restaurante din lume este părăsit de clienţi, în timp ce trendul fitness ia amploare, iar tot mai mulţi oameni caută mâncare mai sănătoasă. Francizaţii contestă modul de promovare al restaurantelor, iar unii dintre ei se plâng de calitatea produselor.

Lanţul de restaurante din Statele Unite a închis 909 unităţi în 2017, pe teritoriul Statelor Unite, aproape de trei ori mai multe decât în anul precedent. Subway are 25.835 de locaţii deschise, potrivit unui reprezentant, în comparaţie cu 26.744 de locaţii deschise în 2016. Aceste date se referă doar la locaţiile din Statele Unite.

Business Insider a discutat cu trei francizaţi din diferite regiuni ale Americii în legătură cu starea în care se află lanţul de restaurante. Majoritatea dintre ei spun că sunt pregătiţi pentru mai multe veşti proaste şi fac diferite speculaţii cu privire la viitorul locaţiilor lor.

Pe baza unor conversaţii şi ale unor statistici de vânzare la nivel naţional, unul dintre francizaţi a estimat că o treime din locaţiile Subway nu sunt profitabile.

Un alt antreprenor susţine că în cadrul unei discuţii cu un agent de dezvoltare Subway – francizor responsabil cu dezvoltarea unei regiuni – acesta i-a dat de înţeles că majoritatea francizorilor speculează închiderea unui număr şi mai mare de magazine în perioada următoare.

New York Post scria că aproape 400 de francizaţi protestează împotriva planului lanţului de restaurante de a aduce înapoi în meniul produsul clasic de 5 dolari. La două zile distanţă, directorul de marketing al Subway, Karlin Linhardt, a demisionat din cadrul companiei.

Traficul în restaurantele Subway a scăzut cu 25% în ultimii cinci ani, potrivit the Post.

Compania a transmis că „realiniază pieţele pentru a se asigura că magazinele Subway se află în locaţiile potrivite”. De asemenea, a susţinut că remodelează restaurantele, introduce noi produseşi noi „operaţiuni de rafinare”.

„Brandul este obosit”, spune Joel Libava, un consultant de francize. „Chiar şi angajaţii arată obosiţi”.

Experţii şi specialiştii spun că Subway s-a luptat să rămână în competiţie cu piaţa în ultimii ani.

Subway se promova în trecut ca o alternativă mai sănătoasă a lanţurilor de tipul McDonald s. Cu toate acestea, francizaţii spun acum că lanţul rămâne în urmă.

„Cu ani în urmă, comandam zilnic produse proaspete de la producători locali”, spune un francizat pentru Business Insider. „Ne-au forţat să nu mai facem asta”. 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO